Turizmcilerin erken rezervasyon sevinci

İç turizmi canlandırmak, vatandaşlara Türkiye'ye gelen yabancı turistlerinden daha uygun ödeme koşulları sunan Erken Rezervasyon kampanyası turizmcilerin yüzünü güldürdü




İç turizmi canlandırmak, vatandaşlara avantajlı ödeme koşulları sağlamak ve Türkiye'ye gelen yabancı turistlerin daha uygun ödeme koşullarıyla seyahat ettiklerine dair yaygın algıyı değiştirmek amacıyla 20 Ocak'ta başlayan ''Erken Rezervasyon'' kampanyası turizmcilerin yüzünü güldürdü. Kültür ve Turizm Bakanlığı, TÜRSAB ve TÜROFED'in önderliğinde başlatılan kampanyanın hedeflenen düzeyde gerçekleşirken, Antalya'da yoğunlaşan rezervasyonlar bu yıl tüm bölgelere yayıldı. Turizmciler Türk tüketicisi tarafından benimsenen kampanyanın daha erken dönemlerde başlaması gerektiği yönünde görüş bildiriyor. Etstur Yurt İçi Turlar Müdürü Suat Özbek, soruları yanıtlarken, 2011 yaz sezonu için yüzde 15-20 arası artış öngördüklerini belirterek, Türkiye'de süregelen istikrar ve ekonomik şartlar göz önünde bulundurulduğunda, Türk misafirin yıldan yıla gelişen tatil kültürüyle bu artışa ulaşabileceklerini söyledi. Avrupa ve Rus pazarlarında yılın ilk çeyreğinde geçmiş yıllara oranla ciddi talep artışları gözlendiğini vurgulayan Özbek, ''Kuzey Afrika ülkelerindeki koşullar ve güvensizlik ortamı belli oranda talebin ülkemize katmasına sebebiyet verdi gibi görünüyor. Bu sürecin ardından yüksek sezonlar olarak yorumlanan Haziran-Temmuz-Ağustos aylarında yurt dışından ülkemize gelecek talebin devamı, iç pazar misafirlerimizin erken rezervasyon kampanyaları bittikten sonra yer bulmakta güçlük çekebileceği sonuçlarını doğurabilir'' dedi.

İLK KAMPANYA 2003'TE YAPILDI

Erken rezervasyon kampanyalarının Türkiye'de ilk olarak 2003 yılı yaz sezonu için yapıldığını hatırlatan Özbek, ''O dönemlerde toplam sezonun yüzde 5-7'si gibi satışlar gerçekleştirirken, geçen yıl bu oran yüzde 35'lere çıktı. Bir başka deyişle Türk misafirlerimiz, Avrupalı zihniyetiyle seyahatlerini erken planlayarak uygun ödeme koşulları ve avantajlı fiyatlardan yararlanmayı öğreniyor'' değerlendirmesini yaptı.

AVANTAJ FARKI OLACAK

Avrupalı operatörlerde erken rezervasyonun genel oranının yüzde 65'lerde seyrettiğini bildiren Özbek, son 5 yılda kaydedilen aşamanın Türk misafirlerin de seyahat kültürlerinin geliştiğini gösterdiğini ifade etti. Özbek, ''Yabancı misafirlerden pahalıya tatil yapıyoruz'' algısının erken rezervasyon sayesinde değişmeye başladığına işaret ederek, ''Kampanya ile yabancı misafirlerle aynı şartlara hatta bazı dönemlerde daha avantajlı koşullarla seyahat planlaması yapılmasını sağlayabiliyoruz. İster Türk, ister yabancı misafir olsun son dakikacılarla seyahatini 4-5 ay öncesinden planlayanlar arasında her durumda bir avantaj farkı olacağının altını çizmek isterim'' diye konuştu. Geçen yıla oranla genel anlamda fiyatlarda yüzde 15'e yakın bir artış olduğunu dile getiren Özbek, bu durumun Türkiye'deki otellerin yurt dışı pazarlardan aldığı yoğun ilgi, Kuzey Afrika ülkelerindeki olumsuz gelişmeler, Türkiye'nin muadili tatil beldelerindeki ekonomik kriz ortamından kaynaklandığını kaydetti.

RAMAZAN AYINDA YAŞANACAK DÜŞÜŞÜ EYLÜL'DE KAPATACAĞIZ

Özbek, geçen yıldan sonra 2011'de Ramazan ayının Ağustosun tamamına yayıldığını ifade ederek, şunları söyledi: ''Maalesef son 3 yıldır Ramazan ayı talebi çok ciddi düzeyde etkileyen bir dönem olarak karşımıza çıkıyor. Bu durumda periyotların yerleri değiştirilerek eskiden yüksek sezon ve en yüksek fiyat Ağustos ayına tekabül ederken, bu sene Temmuz ayı olarak planladık. Dolayısıyla Ağustos ayı için fiyatlar düşüş arz ediyor. Ağustos ayı ile alakalı bir talep durgunluğu olacağı muhakkak görünmekte, yalnız bu açığı Eylül ayında kapatabileceğimizi umuyoruz. Geçen yıl bu tablo aynen gerçekleşirken Ağustos ayında yaşadığımız düşüşü Eylül ayında kapatarak, tarihimizin en iyi Eylül sayılarına ulaştık kişi sayıları bazında. Erken rezervasyon kampanyalarında şu ana kadar Ağustos ayına talep almış değiliz. Gelen çok az satışlarda ciddiye alınabilir düzeyde değil. Bu doğrultuda oteller öncelikle alternatif pazarlarla bu dönemdeki boşlukları doldurmaya çalışacaklar gibi görünüyor. Tarih yaklaştığında istenilen seviyelere ulaşılamazsa mecburen fiyat avantajları sağlanacaktır."

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

KÜLTÜR SANAT Haberleri