TÜRK TÖRELERİNDEN NEVRUZ
Bir dâvayı büyüten nedir?
Bir ırkı millet yapan nedir?
Milletin unsurları nelerdir=
Bir ırk nasıl milletleşebilir?
İşte NEVROOZ…
Nevruz, yeni gün demek…
Bahara açılan pencere demek.
Ben Türk ırkındanım;
Ama Türk Milletinden değilim.
Çünkü ırkın milleti olmaz.
Irkın kanı vardır.
Irkın töresi vardır.
Irkın dili vardır.
Irkın milli kıyafeti vardır.
Irkın folkloru vardır.
Irkı bağlayan milliyeti vardır;
İslam milletinden olur.
Turan milletinden olur.
Batı milletinden olur.
Kızılelması olur.
Ama Allah cc;
Sadece kendi takvasını ister.
Sadece Takva elbisesini giyeni ister.
Arap milleti olmaz.
Alman milleti… İngiliz Milleti…
Olmaz… olmaz!
Ancak Batı’nın Millet tanımı;
Edebiyatımıza… siyasetimize…
İslam’ı bilmeyen… idrak edemeyen;
Beyinlere öyle yerleştirilmiş.
İki Millet vardır;
İslam Milleti…. Şirk Milleti!
Üçüncüsü yok.
Yüce Rabbimizin İyi değerlerini;
bayraklaştıran;
imdi Nevruz’un simgesi var…
ateş!
Ateş nerden gelir?
Ateş; Sümer’den gelir.
Ateş, Şaman’dan gelir.
Ateş Çin İmparatorundan gelir.
Nevruzda Neden Ateş Üzerinden Atlanır
Kuzey yarımkürede gece-gündüz;
Bugün eşitlenmiş.
Yenisey-Orhun çevresinden,
Altaylara…
oradan da Hun Türklerinin Avrupa'ya
yürümeler…
Hazar'ın güneyinden Anadolu'ya…
Mezopotamya'ya taşınmıştır.
özellikle Abbasiler devrinde Nevruz;
bayram olmayı sürdürmüştür.
Selçuklularda… Osmanlılarda...
II. Meşrutiyet'ten sonra;
6 Mayıs'ta kutlanan Hıdırellez olmuş.
Cumhuriyet döneminde resmiyeti;
Yok artık!
Eski Türklerde ateş kutsal sayılırdı.
Ateşe tükürmek… ateşe küfretmek…
ateşi su ile söndürmek…
ateşle oynamak hoş karşılanmaz.
eski Türklerde… belli günlerde…
büyük bir ateş yakılarak;
kurbanlar kesilmesi… dualar okunması;
yeni bir din kurmak değil mi?
ikinci bir şirk;
İran’da yakılan ateş tapınmasıdır.
Nasıl kutsal sayılır!
Türk kültüründe;
ateşin temizlenme… arınma
amacına ne demeli!
sık sık görülen ateş atlama geleneği;
ibadet kültü olmuş.
Ateşi kutsamak; İslam dininde yok,
Allah’ın Milleti nerede?
Ben Nevruzu hiç kutlayamadım.
Kutlayanlardan da hoşlanamadım.
Ben İslam Milliyetçiliğinin;
1071… 1453… benim ülkümdür.
Biri Ankara’da yaşlanmış liderini;
Zor ayakta duran… zor konuşan;
Başkanını 21 Mart Nevruzunda;
Seçme Bayramı yaparken;
Öteki de Diyarbakır’da;
Aynı 21 Mart Nevruzunda;
İmralı’daki devlet mahkumu;
Liderinin mesajını okuyacaktır.
Onlar birbirini yemezler…
Yiyemezler.
Aynı din kardeşidirler.