Türkiye etkinlik turizminde 4 milyar doları zorluyor

Kongre, toplantı ve etkinlik turizmi (Meeting, Incentive, Congress, Event-MICE), Türkiye'de de firmaların ilgisini çekiyor. MICE, dünya turizminin yüzde 30'unu, 26 milyar dolar olan Türkiye turizm gelirlerinin yüzde 15'ini oluşturuyor.

Etkinlik turizminde birinci Amerika; Türkiye ise Birleşik Arap Emirlikleri, Polonya ve Hindistan'ın da gerisinde olup 18'inci sırada. Bu alana en büyük bütçeyi ayıran sektörlerin finans, sigorta, medya ve medikal olduğunu belirten Tourismo Group Yönetim Kurulu Başkanı Cemal Kızıltan, kongre ile toplantıların elemanların eğitimi, idari karar ve iletilerin ilanı, efor ölçümü için yapıldığını anlattı.

Kızıltan, “Haliyle bunlar stresli konular ve olayın sonunda keyiflendirmeyi, hatta ödüllendirmeyi de gerektiriyor. Böylece sunduğumuz paketlerin içerikleri de zenginleşiyor.” dedi.

MICE amaçlı turlarda Avrupa Birliği (AB) ülkeleri içinde ekonomik bunalımın devam eden etkileri nedeniyle yüze 15 küçülme görüldüğünü açıklayan Kızıltan, “Avrupa eksenli ve ufak bütçelerle hizmet veren ülkeler tercih edildiği için, Türkiye'nin bu alandaki şansı devam ediyor.” dedi. CİHAN

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

EKONOMİ Haberleri