Uçak üretilmeli

Uçak Mühendisi Yusuf Kahvecioğlu Uçak Sanayii ile ilgili olarak bir an önce adım atılması gerektiğini belirtti.

ASKON Samsun Şubesi'nde yapılan kahvaltıya konuk olan Uçak Mühendisi Yusuf Kahvecioğlu, ASKON üyelerini uçak sanayii hakkında bilgilendirdi. Anadolu Aslanları İşadamları Derneği - ASKON Samsun Şubesi geleneksel Cuma Kahvaltıları programında Samsun'da Uçak sanayii konuşuldu. Programa konuşmacı olarak katılan Samsun'da ve Turkiye'de ilk el yapımı uçağı yaparak uçurmayı başaran Uçak Mühendisi Yusuf Kahvecioğlu, Türkiye'de kurulacak olan bir uçak sanayiinin maliyetlerinin yanısıra her türlü yönlerinin de çok iyi düşünülerek ilkadımların atılmasının gerekli olduğunu söyledi.

TÜRKİYE HALA UÇAK ÜRETİMİNDEN KORKUYOR

Türkiye'nin havacılık alanında Ukrayna, Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Brezilya, İran gibi ülkelerden bile çok gerilerde olduğunu söyleyerek sözlerine başlayan Yusuf Kahvecioğlu, Havacılık Sanayiini otomobil sanayiinin yanında Anzer balına benzeterek, "balın en pahalısı Anzer balı ise, üretim şartları ve kalite standartlarının en yüksek olması bakımından Uçak Sanayii Türkiye için çok pahalı ve hala hazır olduğumuz bir sektör değildir. Türkiye'de enerji ucuz değil, maliyetler ucuz değil. Türkiye olarak hep beraber heves ve kararlılıkla bu işe girilirse birşeyler yapılabilir ama Türkiye'de bu işi yapacak yetişmiş teknik personelin azlığı da önemli bir sorundur" diye konuştu. Bütün bunlara rağmen Türkiye gibi bir ülkenin uçak sanayiini bir an önce kurması, bunun için de özel sektörün önünün açılması gerektiğini belirten Kahvecioğlu "Türkiye'de yasalar uçağı çok zenginlerin işi olarak görüyor ve yasalarını da buna göre düzenlemiş .. Sekiz milyonluk Isveç'te bile 15 000 uçak var, bizde 200 tane bile yok, çok geriyiz çünkü çok engel var, ben uçak imal ederken bunu birebir defalarca çok acı olarak yaşadım" diye konuştu.Büyük devletlerin uçaklarını eski komünist blok ülkelerinde yaptırdığını da dikkat çeken Kahvecioğlu, "Amerika, Fransa ve bir çok devlet Çek Cumhuriyeti'ne, Polonya'ya, Ukrayna'ya uçak yaptırıyor. Çünkü orada çok sayıda eğitimli, tecrübeli, yetişmiş işgücü var ve aynı zamanda maliyetler çok düşük, çalışanların maaşları çok düşük. O kadar düşük ki, 200-300 dolar gibi komik rakamlarla çalışıyorlar. Ama Türkiye'de böyle değil. Böyle bir iş için çok düşünüp, çok emek vermek lazım" ifadelerini kullandı.

FAKÜLTE KURULDU AMA HOCA YOK

Kahvecioğlu, 19 Mayıs Üniversitesi'nin 19 Mayıs ilçesine kurmuş olduğu Uçak Mühendisliği Fakültesi'nin eğitim verecek öğretim üyesi sıkıntısından dolayı öğrenci kabul edemeyerek eğitim veremediğini de belirterek, 19 Mayıs Üniversitesi'nin iki adet eğitim uçağı aldığını Hava Kuvvetlerinden de alınacak uçaklarla bu rakamın 10'a ulaşacağını sözlerine ekledi. 19 Mayıs ilçesinde uçak sanayii için çok uygun şartların, mekanların olduğunu, eski yaprak tütün depolarının hangar olarak, Samsun Sportif Kulübü tarafından yapılan pistin de havaalanı olarak kullanılacağını da belirten Kahvecioğlu, kendisinin de uçağını ilk olarak 1988 yılında 19 Mayıs ilçesinde uçurduğunu kaydetti.

VERGİLER ÇOK FAZLA VE ÇOK SAÇMA

Uçak üretimine geçilmesine en büyük engelin üretilen uçak için alınan vergiler olduğunu hatırlatan Yusuf Kahvecioğlu, kendi ürettiği uçak için astronomik vergiler nedeniyle 1994 yılında uçağını yakmayı bile göze aldığını, motorlu taşıtlar vergisi adı altında alınan vergilerin hala bir düzenlemeye tabi tutulmadığı için ne yazık ki üretilecek uçakları alan kişinin her yıl uçak bedelinin yarısı kadar vergi vermek gibi bir zorlukla mücadele ettiğini sözlerine ekledi. ASKON Samsun Şube Başkanı İrfan Şenocak ise, böyle bir sanayinin Samsun'a kazandırılmasını istediklerini tekrarlayarak, Kahvecioğlu'na katkılarından dolayı teşekkür etti.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

YAŞAM Haberleri