Sural, "Karne demek her şey demek değildir. Ebeveynlerin çocuklarının kişilik ve potansiyelini ders notlarıyla değerlendirmesi yanlıştır" dedi.
Pedagog Tamer Sural, yarın başlayacak yarıyıl tatili öncesinde anne ve babalara çocuklarının getireceği karne karşısında ne yapmaları gerektiğle ilgili bazı tavsiyelerde bulundu. Yaklaşık 15 milyon öğrencinin eğitim yılının ilk yarısında karne heyecanı yaşayacağını belirten Sural, "İlk iş olarak eğitmen ve ebeveynlerin öğrenciyi iyi tanınması gerekir. Okul başarısında öğrencinin güçlü ve zayıf yönlerinin, potansiyelinin ve yeteneğinin gözönünde bulundurulmalıdır. Eğer bu belirtilen noktalar göz önünde bulundurulursa öğrencinin okul başarısı açısından yapacakları ve yapamayacakları ortaya çıkacaktır. Çocuğun yetersiz kaldığı derslerde onu zorlamak derslerden, okuldan, aile ve öğretmenlerden öğrenciyi soğutur. Bütün dersleri başarmasını istediğimiz için zorladığımız çocuk kapasitesine ve yeteneğine uygun derslerden de başarısız olur" diye konuştu.
Karnenin her şey demek olmadığını dile getiren Sural, "Bazı ebeveynlerin çocuklarının kişilik ve potansiyelini ders notlarıyla değerlendirmesi eğitimin pedagojisi açısından yanlıştır. Karne aslında çocuğumuzun sadece bilgi yeteneğini ölçer. Çocuğu bir bütün olarak değerlendirmede yetersiz kalır. Burada önemli olan öğrencinin ders çalışıp çalışmadığıdır. Dolayısıyla çocuğumuzu sadece karne notlarıyla değerlendirmemiz yanlış olacaktır. Bu tatil ebeveynler tarafından fırsata dönüştürülebilinir. Sömestr tatilinde gecelerin uzun olması ebeveynin, çocuğun ders eksikliklerini giderme noktasında iyi bir fırsata dönüştürülebilir. Ebeveyn iyi bir zaman planlaması yaparak tatili çocuk için hem dinleneme ve eğlenceye hem de eğitimini destekleyebilmelidir" diye konuştu.
Tamer Sural, velilerin çocuklarının başarılı olmalarını istiyorlarsa eğitimin içinde bulunmalarının şart olduğunu dile getirerek, "Veliler yarıyıl tatilinin en az bir haftasını çocuğun dersteki eksikliklerini gidermek için, diğer yarısını da çocuğun dinlenmesi ve eğlenmesi için planlamalıdırlar. Veli ve öğrencilerle ders konusunda yapılangörüşmelerde problemin büyük kısmının ders çalışma noktasındaki bilgi eksikliğinden kaynaklandığı görülmüştür. Başarı için çocuğun gayretlerinin yanında anne ve babanın desteği şarttır" dedi. (DHA)