Milli Emlak Müdürlüğü sözleşmesi dolan firmaların sözleşmesini yenilemedi. Yıkılma endişesi taşıyan denizcilik ve nakliyat şirketi sahipleri olaydan kuzey kapısını firmalara kapatan Ceynak Holdingi sorumlu tuttu.
Sözleşme yenilemedi
Samsun Limanını işleten Ceynak Holdingin limanın Kuzey kapısını kapatmasıyla zor günler yaşayan Samsunlu denizcilik ve nakliyat şirketi sahipleri şimdi de yıkım tehlikesiyle karşı karşıya bırakıldılar. Milli Emlak Müdürlüğünün sözleşme yenilemediği ve kira bedeli almadığı firmalar seçim sonrasında işletmelerinin yıkılacağını söylediler.
Zengin Nakliyat sahibi Ali Zengin limanda faaliyet gösteren şirketlerin yıkılma endişesi yaşadıklarını belirterek, Bizimle sözleşme yapılmadı. Milli Emlak Müdürlüğü sözleşmesi bitenlerden kira almıyor. Parayı nereye vereceğimizi bilemiyoruz. Seçim sonrası buraların yıkılacağını düşünüyoruz. Büyükşehir belediyesinin buranın yıkımı için UKOME kararı aldığını duyduk. Yani biz şu anda yıkılmayı bekliyoruz. Ana kapının buradan kapanmasıyla beraber buranın esnafı da zaten bitti. Her gün 300-400 araba bu kapıdan giriş yapıyor, Samsun esnafına ciddi anlamda katkı sağlıyordu. Samsun Limanı, hem altyapı hem ulaşım olanakları hem de yük potansiyeli açısından Türkiye'nin Karadeniz'deki en büyük limanı durumunda. Ama bu potansiyelini kullanamıyor.
Biz kiramızı yatırıyoruz
Taşımacılık işleri artık Zonguldak limanına kaydı. Buranın esnafı ise Zonguldak limanı ile çalışmıyor ve mallarını karadan gönderiyor. Bu da firmalara çok ciddi bir külfet getirdi. Mazot fiyatlarının tavan yapmasıyla ağır sorunlar yaşayan taşımacılık sektörü kapıların da kapanmasıyla Samsunda bitme noktasına geldi. Limanın özelleşmesi ve sonrasında kuzey kapısının kapanması Samsun nüfusunun yüzde 10'unun ekmeğiyle oynadı. Biz bu sorunlarımızı Valimiz başta olmak üzere şehrin tüm yöneticilerine anlattık ama bir sonuç alamadık. Şimdi çaresizce yıkım bekliyoruz dedi.
Ulusoy Denizcilik Koordinatörü Tuncer Üçüncüoğlu şirket avukatları ile konuyu görüştüklerini belirterek, Sözleşmemiz dolmasına rağmen Milli Emlak Müdürlüğü ile sözleşme yenileyemedik. Avukatımızla yaptığımız görüşmelerde kira bedelini yatırmamız gerektiği aksi takdirde bir hak talebinde bulunamayacağımızı öğrendik. Diğer firma sahiplerine de aynı görüşü bildirdik. Biz kira bedelini yatırıyoruz diye konuştu.
2008 yılının Mayıs ayında yapılan ihaleyi 36 yıllık işletme hakkı devir bedeli olarak 125,2 milyon dolar teklif ederek kazanan Ceynak Holding 2010 yılından bu yana Samsun Limanını işletiyor.
Ferhat SOY