Yolun sonu görünmüyor

Sekiz yıldan beri Samsunlulara hizmet veren 4. Hat dolmuş şoförleri ağır ekonomik koşullar altında direksiyon sallamaya çalışıyor

Şoförlük zor zanaat, her babayiğidin altından kalkamayacağı bir meslek. 20 yıl öncesinde Samsun'da dolmuş hattı diye bir kavram yokken, şimdi ise tüm Samsun'u dört yandan saran dolmuş hatları var. Şuanda Samsun'un bir ucundan diğerine 1.50 YTL'ye gidilebiliyor. Belki de Türkiyenin başka hiçbir ilinde karşılaşılamayacak bir durum bu. Peki bize bu hizmeti sunan insanlar nasıl sorunlar yaşıyor? Hayatları istedikleri şekilde devam ediyor mu ? Biz de bunları gözler önüne sermek adına bugün 4. Hat dolmuş durağına giderek şoförleri dinledik. Dördüncü hat dolmuş durağı hattında 80 araç var. Burada şoförler vardiya usulü çalışıyorlar. Hattın kurulduğu yıllarda dolmuş şöförleri çok zorluk yaşamış. Hatta eski şöförlerden birkaçı 'biz burada üç tane araba eskittik' diyorlar.


"Şoförlerin yaşadığı ve yolcuları dolaylı olarak etkileyen sorunların halkımızın istekleri doğrultusunda paylaşılması ve tartışılması gerekir" diye düşünüyorum diyerek söze başlayan Samsun 4. Hat Dolmuş Taksi Kooparatifi Başkanı Recep Çankaya, biraz daha anlayışa ihtiyaçları olduğunun altını çizdi. Çankaya,"Hattımız kurulalı sekiz yıl oldu. Bu sekiz yıl içerisinde hem biz hem de şoför arkadaşlarımız büyük mücadele verdik. Hem maddi hem manevi anlamda yaptığımız bu fedakarlıkların karşılığını şuanda göremesek de gelecekle ilgili beklentilerimizde bize dayanma gücü veriyor.

ÇİFT PARK SORUNU
Şoförlerin yaşadıkları en büyük sıkıntının yol üzerinde yanyana halde park etmiş araçlar olduğunu vurgulayan Çankaya, özellikle Shell Kavşağı'yla Tekel binalarının olduğu cadde de sıkıntı yaşadıklarını dile getirdi. Çankaya "Araçların o cadde üzerinde gelişigüzel ve çift sıra halde park yapması özellikle akşam altıdan sonra bizleri canımızdan bezdiriyor. Çok defalar yol yüzünden tartışmaların yaşandığı bu güzergahta yetkililerin acilen şöförlerin sesiz çığlığına yanıt vermelerini istiyoruz. Bunun yanında çeşitli nedenlerle trafiğe kapatılan yollarda ekip bulundurulmasını istiyoruz. Ayrıca güzergahımız üzerinde bulunan ve yapımı halen devam eden Araştırma Hastanesi'ne kadar güzergahımızın uzatılmasını istiyoruz. Biz istiyoruz ki Bafra Garajı'na kadar güzergahımız uzatılsın biz de varolan ekonomik sıkıntılarımızdan biraz daha uzaklaşalım. En azından çalıştığımız sürece kafamız rahat olsun. Bakalım zaman ne gösterecek" diyerek çıkış yolları konusunda yardıma ihtiyaçları olduğunu belirtti.

GÜVENLİK SORUNU HALLEDİLMELİ
Samsun'da her zaman olmasa da şöförlerin genel olarak güvenlik sorunu yaşadıklarını ifade eden Çankaya "Biz ekmekleri peşinde günde 12 saat direksiyon başında çalışan insanlarız. Basından takip ettiğimiz kadarıyla şöför arkadaşlarımız 3-5 kuruş para yüzünden canlarından oluyor. Bunu yapanlara insan diyemiyorum. Burada çok şükür böyle bir problemimiz yok. Ama yine de tedbir tevekküle mani değildir."

'HALK OTOBÜSLERİ DURAK HARİCİ YOLCU ALIYOR'
4. Hat kurulduğundan bu yana şoförlük yaptığını belirten Ahmet Naim, "Ben şunu sormak istiyorum; Duruşehir yapılmadan önce buralara uğramayan Halk Otobüsleri şimdi neden buraya çalışmaya başladı? Biz buranın onca sıkıntısını, çilesini çektik. Sekiz yıl önce buralar da doğru dürüst yol yokken kimse buraya uğramıyordu. Bizim açımızdan Halk otobüslerinin buraya uğrayıp uğramaması da sorun değil. Elbette gelecekler vatandaşımızında en doğal hakkı. Ama durak harici yolcu almaları bizi sıkıntıya sokuyor. O zaman biz çalışmayalım kontak kapatalım gelsinler onlar çalışsın "diyerek tepkisini dile getirdi.

GENEL Haberleri