TÜRKİYE YENİ YÜKSEK ÖĞRETİM YASASINDA ÇAĞDAŞ VE SÜPER TÜRKİYE'YE VE DÜNYAYA EN YAKIŞAN YENİ YÜKSEK ÖĞRETİM İÇİN ÖNERİLER: II
( ÖĞRETİM ELEMANLARININ YETİŞTİRİLMELERİ VE YÜKSELTİLMELERİ )
II.A-ÖĞRETİM ELEMANLARININ YETİŞTİRİLMELERİ :
II.A.1-Araştırma Görevlileri:Sadece Çoktan seçmeli test sınavları ile değil;en iyi şekilde yazılı sınavlar yapılmalıdır.Müracaat ederken; 30 günlük Kendilerine Proje hazırlama ortamı da verilmelidir.Alanın en iyileri arasından seçilmeli Alanın en iyileri arasından seçilmeli; Yüksek Lisans ve Doktora Programların-da da yetiştirilmelidirler..
II.A.2-Uzmanlar: Alanın en iyileri arasından seçilmeli; Yüksek Lisans ve Doktora Programlarında da yetiştirilmelidirler.
II.A.3-Okutmanlar: Alanın en iyileri arasından seçilmeli; Alanın en iyileri arasından seçilmeli; Yüksek Lisans ve Doktora Programlarında da yetiştirilmelidirler. da yetiştirilmelidirler.
II.A.4-Öğretim Görevlileri: Alanın en iyileri arasından seçilmeli; Yüksek Lisans ve Doktora Programlarında da yetiştirilmelidirler.
II.A.5-Öğretim Üyeleri( Yardımcı Doçentler;Doçentler ve Profesörler): Alanın en iyileri arasından seçilmeli; Yüksek Lisans ve Doktora Programlarından sonraki aşamalarda sadece Ders Notları hazırlattırılmalı ;alanında en iyi şekilde yetiştirilme ortamları hazırlanmalıdır.
II.B-ÖĞRETİM ELEMANLARININ YÜKSELTİLMELERİ:
II.B.1-Araştırma Görevlileri: Yüksek Lisans ve Doktora Programlarında yetişti-rilen Araştırma Görevlileri Profesörlük kademesi dahil en üst basamağa kadar yükseltilmelidirler.
II.A.2- Uzmanlar :Alanında yetiştirilen Uzmanlar; Profesörlük kademesi dahil en üst basamağa kadar yükseltilmelidirler.
II.A.3-Okutmanlar: Alanında yetiştirilen Okutmanlar; Profesörlük kademesi dahil en üst basamağa kadar yükseltilmelidirler.
II.A.4-Öğretim Görevlileri: Alanında yetiştirilen Öğretim Görevlileri; Profesörlük kademesi dahil en üst basamağa kadar yükseltilmelidirler.
II.A.5-Öğretim Üyeleri Yardımcı Doçentler;Doçentler ve Profesörler): Alanın en iyileri arasından seçilmeli; Yüksek Lisans ve Doktora Programlarından son-raki aşamalarda sadece Ders Notları;Ders Kitapları;makaleler hazırlattırılmalı ;alanında en iyi şekilde yetiştirilme ve Profesörlük kademesi dahil en üst basamağa kadar Yükseltilme ortamları hazırlanmalıdır.
III-TÜRKİYE YENİ YÜKSEK ÖĞRETİM YASASINDA ÇAĞDAŞ VE SÜPER TÜRKİYE'YE VE DÜNYAYA EN ÇÖZÜMLER
IV.A-Yüksek Lisans ve Doktora Yapanlarda;Yardımcı Doçentlerdeki Yabancı Dil Engellerinin Kaldırılması gereklidir.
IV.B-Türkçe Bilim Dili olarak kabul edilmelidir.
IV.C-İlgili yabancı Dil Sınavları sadece Çoktan seçmeli testlerle değil; Mesleki alanda karşılıklı Çeviriler yolu da yeni sınav olarak devreye Sokulmalıdır.
IV.D-Akademik Yükseltilmelerde;Ders notları;Ders Kitapları; Makaleler gibi çalışmalar ve Projeler ön planda tutulmalıdır.
IV.E-Türkiye Yüksek Öğretiminde Tüm Dünyaya Kapılar Türkçe Dilinde Açılmalıdırlar.
IV.F-Yardımcı Doçentlerdeki Yükseltilmelerde ; Yardımcı Doçent YERİNE YARDIMCI PROFESÖR ÜNVANI KULLANILMALIDIR.