Yerel yönetimlerin, yaptığı çalışmalarını aldığımız hizmet ile değerlendirmekteyiz. Doğal olarak geniş bir alana ve insan topluluğuna hitap edecek olan belediye başkanından beklentiler çeşitlilik arz edecektir. Tüm sorunların bir potada eritilip en uygun sonuçlar ile başlangıçta belirlenen projeler askıda kalmayacak şekilde verilecek olan hizmet başkanın başarısını ortaya koyacaktır.
Bu başarıyı yakalayabilmek için yeni bir ekip ile yola çıkılması ve o ekibin iyi yönetilmesi gerekir ki bunun başarılabilmesinin temel dayanaklarından bir tanesi belediye başkanı ve yönetiminin , sorumluluk sahası içerisinde ki belde halkını ,bölgenin tarihi ile sosyal dokusunu tanıyan ,halkın beklentilerine yönelik hizmetler için projeler hazırlayıp, hem daha ekonomik, hem de kaliteli bir hizmet verebilmek adına o bölgede içerisinde yaşamış ve sorunlara çözüm üretecek yetenekte olması gerekmektedir.
Oturmuş bir belediyede ,yeni bir ekip kurmanın dezavantajları ortada iken büyük oranda eskiye bağlı kalınacaktır, yönetimin koordinasyonu ile hizmetin birleştirilmesi ,aksaklıkların tespiti ve yeni bir teşkilatlanma döneminin kısa ve hızlı olması, başarının anahtarı olacaktır.
Aynı seçim bölgesine dışarıdan gelecek olan bir belediye başkanı doğal olarak bir önce ki yönetimin kalıplaşmış hizmet anlayışını ,kadro içerisinde ki personel ile yürüteceği için alışılmışın dışına çıkma konusunda aksaklıklar mutlak suret ile yaşayacaktır.
Bunun en güzel örneği Amerika’nın başkanı Trump'tur. Yaşanılan aksaklıkları giderebilmek için yapı üzerinde çalışırken, sürekli personel değişimini yaşadığı gibi, tüm dünyanın önünde verdiği sözleri çiğnemek zorunda kalmıştır. Bu yaklaşımda tutarsızlık olarak ön plana çıkmakta olsa da, aslında kalıplaşmış düzenin çok rahat bozulamayacağının göstergesi olarak iyi bir örnek teşkil etmektedir.
Siyasi partilerin şehrimizde ki adayları netleşmeye başlıyacak, adaylar açıklanmadan internet sitelerine veya sosyal medyaya kasıtlı sızdırılan belediye başkan aday listeleri, bilinçli bir propaganda çalışmasının eseridir.
Belediye başkan adayının kim olacağı konusunda ki beklentileri bir kaç gruba ayırmak mümkündür.
Birinci grupta, alınacak olan hizmetten ziyade, partiye sempatisi ile sonucu bekleyenler.
İkinci grupta, gerçekten hizmet getirecek diye bekleyenler.
Üçüncü grupta , gelecek olan kişinin idaresinde yerinin sağlam olup olmaması beklentisinde olanlar.
Dördüncü grupta, çıkarlarım ile çatışır mı ? beklentisinde olanlar.
Düşünsenize Belediye Başkanlığınızın süresi dolmuş veya geçici olarak getirilmiş olduğunuz görevinize devam edemiyeceksiniz , tüm billboardlarda resimleriniz ve beklentileriniz doğrultusunda vaatleriniz bir anda son buluyor.
Sonuçta bu hizmet için bayrak yarışıdır, yarış sonuçlanacak ve yapmış olduğunuz hizmetler gidişiniz ile bir kalemde silinecek, hizmet döneminde karşınızda olan veya beklentileri karşılanmayanların olumsuz söylemleri ile yapmadıklarınızdan da mutlaka sorumlu tutulacaksınız.
Mantık olarak hizmetin verimli alınabilmesi için Büyük Şehir Belediye Başkanlığının ait olduğu partinin ilçe belediyeler başkanlığını alabilmesidir. A partisi Büyük Şehri almışken ilçelerde B,C partilerin almış olacağı başkanlıklar, hizmetten mahrum olmasa da zamanlama konusunda mahrumiyet yaşayacaktır. Buda siyasetin doğasında olan bir iştir. Her belediyeye eşit yaklaşacağım söylemi anlam olarak mükemmel, içerik olarak aynı mükemmeliyete haiz değildir.
Zorlu bir bekleyiş var, siyasi partilerin aday adayları için o bekleyiş bir kaç gün içinde son bulsa da , asıl zorluk bundan sonra ortaya çıkacaktır.
Unutulmamalıdır ki, toplumun hepsini mutlu etmek mümkün değildir, verilmiş olan veya verilecek olan kararların sorumlusu görevi sahiplenenlerdir.
Ülkemizde alışılmış olan, her gelenin bir enkaz devraldığı yönündeki çıkışlarıdır. Ne yazık ki bunu söyleyenler gidince yerlerine gelenler aynı şeyleri mutlaka söyleyecektir. Halk sizin denizde karşılaştığınız fırtınaları değil gemiyi limana getirip getirmediğinizle ilgilenecektir.
Samsun'da kazanılacak olan Belediye Başkanlıklarının şehrimize hayırlı olmasını temenni ediyoruz.