TCDD Türkiye'yi "demir ağlarla" örüyor

TCDD Türkiye'yi "demir ağlarla" örüyor
TCDD, ülkenin demir yolu ağının geliştirilmesi amacıyla kuzey-güney ve doğu-batı yönlü bir dizi proje yürütüyor. 2053 Ulusal Ulaştırma Ana Plan hedefleri kapsamında demir yolu hat uzunluğunun 28 bin 590 kilometreye çıkartılması hedefleniyor.

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürü Hasan Pezük, ülkenin demir yolu ağının geliştirilmesi amacıyla kuzey-güney ve doğu-batı yönlü bir dizi proje yürüttüklerini bildirdi. Demir yolu projeleri hakkında bilgi veren Pezük, mevcut durumda 11 bin 668'i konvansiyonel, 2 bin 32'si YHT, 219 kilometresi hızlı tren hattı olmak üzere toplam 13 bin 919 kilometre demir yolu hattına sahip olduklarını aktardı. Pezük, mevcut hatların yüzde 58’ine denk gelen 8 bin 46 kilometresinin sinyalli, yüzde 51'ine karşılık gelen 7 bin 142 kilometresinin ise elektrikli olduğunu belirtti. Türkiye’nin vizyon projelerinden biri olan Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren projesinin tamamlanarak 26 Nisan 2023'te hizmete alındığını hatırlatan Pezük, güzergah boyunca Elmadağ, Kırıkkale, Yerköy, Yozgat, Sorgun, Akdağmadeni, Yıldızeli ve Sivas’ta olmak üzere toplam 8 gar ve istasyon inşa edildiğine ve 405 kilometre uzunluğundaki Ankara-Sivas arasında 12 saat olan demir yolu seyahat süresinin 2 saate gerilediğine işaret etti. Devam eden projeler hakkında bilgiler veren Pezük, şunları kaydetti: "508 kilometrelik Ankara-İzmir Hızlı Tren projesinin Banaz-Eşme-Salihli-Manisa arasındaki 177,5 kilometrede altyapı işleri teşekkülümüzce yürütülmekte olup altyapı işlerinde yüzde 57 fiziksel ilerleme sağlanmıştır. Altyapı işlerinde kalan altyapı, üstyapı ve EST işleri Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğünce (AYGM) yapılan ihale kapsamında tamamlanacaktır. Projenin tamamlanması ile 824 kilometre olan mesafe 624 kilometreye, 14 saat olan seyahat süresi YHT ile 3 saat 30 dakikaya inecek, 4 kat kapasite artışı sağlanacaktır. Bursa-Osmaneli Hızlı Tren projesinin Bursa-Yenişehir kesimindeki altyapı işleri önemli ölçüde tamamlanmış olup, projenin kalan altyapı ve üstyapı işleri ise AYGM’ce yapılan sözleşme kapsamında tamamlanacaktır. Mersin-Adana-Gaziantep Hızlı Tren projesi kapsamındaki GAZİRAY projesi tamamlanarak hizmete alınmıştır. Projenin Mersin-Adana arasındaki 3. ve 4. hat altyapı işleri tamamlanmıştır. Adana-Ceyhan altyapı ve üstyapı işleri, Toprakkale - Bahçe tünelli kesim ve Bahçe-Nurdağ varyantı altyapı işleri teşekkülümüzce devam etmektedir. Proje kapsamında kalan altyapı ve üstyapı işleri AYGM’ce yapılan ihaleler kapsamında tamamlanacaktır."

Kaynak:AA

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.