Tek ürün egemenliğine son

Tek ürün egemenliğine son
Rekabet Kurulu'nun yaptığı düzenleme doğrultusunda yarından (1 Temmuz) itibaren, bulunduğu pazarda yüzde 40'ın üzerinde paya sahip olan şirketler, satış noktasında yalnızca kendi ürünlerinin bulundurulmasını isteyemeyecekler.

Bu çerçevede kola, alkollü içki ve dondurma başta olmak üzere hakim durum bulunan pazarlarda tüketici satış noktasında rakip şirketlerin ürünlerine birlikte erişerek, tek ürüne mahkum olmaktan kurtulacak.

TEK MARKA MAHRUMİYETİNE SON
Rekabet Kurulu'nun, Dikey Anlaşmalar Tebliği ile getirdiği yeni düzenin bayilik sözleşmelerine yansıtılması için verilen bir yıllık süre yarın (1 Temmuz) doluyor. Yeni düzenleme ile tüm sektörlerde yüzde 40'ı aşkın piyasa payı olan şirketlerin muafiyetleri 1 Temmuz itibariyle kaldırılıyor. Böylece pazar payı yüzde 40'ın üzerinde olan şirketler, satış noktalarında yalnızca kendi ürünlerinin satılmasını isteyemeyecekler. Bu düzenleme rakip ürünün satışına izin vermemeleri ile gündeme gelen kola, rakı ve bira başta olmak üzere alkollü içkiler, dondurma başta olmak üzere hakim durum bulunan tüm ürün gruplarını etkileyecek. Bu sayede tüketiciler satış noktasında tek markaya mahkum olmayacaklar.