TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜK 113. FİRMASI: ULUSOY UN
Borsa şirketleri arasında 44. sırada yer alan Ulusoy Un, Türkiye’nin tarımsal, tarım, süt, et ve su ürünleri firmaları arasında ise 5. sırada yer aldı. 2019 yılında 50. yılını kutlayan Ulusoy Un, Türkiye ekonomisinin zor bir dönemden geçtiği bir süreçte büyümeye devam etti. 2019 yılında 3 milyar 52 milyon TL’lik bir ciro elde eden Ulusoy Un, Türkiye’nin en büyük 500 firmasının belirlendiği Fortune 500 listesinde 113. sırada yer aldı. 2012 yılından beri listede yer alan ve 2014 yılından beri de Türkiye’nin ilk 200 firması arasında yer alan Ulusoy Un, 2018 yılında olduğu gibi 2019 yılında da Samsun’un en büyük firması oldu. Türkiye’nin en büyük tarımsal, tahıl, süt, et ve su ürünleri firmaları arasında 5. sırada bulunan Ulusoy Un, 2 milyar 262 milyon TL’lik ihracat rakamıyla da 39. sırada yer alıyor. Borsa şirketleri arasında da Türkiye’nin 44. firması olan Ulusoy Un, 2020 yılının ilk çeyreğinde de kârını ve satışlarını da arttırarak Türkiye’nin en fazla büyüme ivmesi gösteren 10. firması. Konuyla ilgili açıklama yapan Ulusoy Un Yönetim Kurulu Başkanı Eren Günhan Ulusoy, “7 senedir, Türkiye’nin dünyanın un ihracat şampiyonu olmasını sağlayan sektörümüzde firmamızın tüm dünyada ekonominin en saygın yayınlarından biri olarak kabul edilen Fortune 500 dergisine 8 yıldır aralıksız girmesi büyük bir onurdur. Şirketimizin satış hasılatı, bir önceki yıla göre yüzde 2,3 artarak 3 milyar 52 milyon TL oldu. Aralık 2019’da Samsun’da 1800 ton/gün kapasiteli fabrikamızın 600 ton/gün kapasiteli ilk fazını işleme aldık. Böylece Çorlu ve Samsun’daki fabrikalarımızdan birlikte 3. fabrikamız da üretime başladı ve 900 ton/gün kapasitemizi, 1500 ton/gün kapasiteye çıkardık. Yüzde 90’ın üzerinde bir kapasiteyle üretim sağlıyoruz. Yeni tesisimizin ikinci fazını ise yılın 3. çeyreği içerisinde tamamlayıp devreye almayı planlıyoruz. Bu dönemde elde edeceğimiz kapasitemiz, bir sene öncekine göre 2 kat artmış olacak. Piyasadaki gözlemlerimiz ve planlamalarımız çerçevesinde 3. ve son kısmı da yatırım programımıza dahil edip, 2021 yılının sonuna kadar tamamlamayı hedefliyoruz” dedi.
“100. yılda dünyanın tarımsal sanayi şirketi olmayı hedefliyoruz”
Şirketin yurtdışı satış gelirleri hakkında da değerlendirmelerde bulunan Ulusoy, “2020 yılı ilk çeyreğine baktığımızda yurtdışı satış gelirlerimizin geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 57 artış gösterdiğini, toplam satışlardaki payının ise yüzde 80’e ulaştığını görmekteyiz. İstikrarlı büyüme politikası çerçevesinde bulunduğumuz pazarlardaki pazar payımızı artırmaya devam ediyoruz. Şirketimiz, geçtiğimiz yıl 50. yılını kutladı. Ulusoy Un olarak 50. yıl sloganımızı oluştururken ilerlemenin ancak değişim ile mümkün olabileceği görüşünde birleştik ve sloganımızı ‘Gelenekten Geleceğe’ olarak belirledik. 100. yılda da hedefimiz, Türkiye gibi önemli bir tarım ülkesinden, küresel alanda etkili bir tarımsal sanayi şirketi olabilmek.” ifadelerinde bulundu.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.