Türkler çok alışveriş yapıyor
1998 yılından beri Brezilya, Çin, Kolombiya, Almanya, Hindistan, İtalya, Japonya, Tayland ve İngiltere'de hazır giyim ve ev tekstili konularındaki tüketici alışkanlıklarını inceleyen CCI'nın (Cotton Council International) Türkiye'de yaptığı Türk tüketicilerin alışveriş trendleri araştırmasında ilginç sonuçlar ortaya çıktı.
511 KİŞİ İLE YÜZ YÜZE GÖRÜŞÜLDÜ
Tüketicilerin alışveriş ve giyim trendlerinin anlaşılıp, pazarlama faaliyetlerine yön vermesi için CCI'nın Türkiye'de yaptığı araştırmada, İstanbul, Tekirdağ, İzmir, Antalya, Gaziantep, Ankara, Bursa, Samsun, Trabzon, Erzurum, Kayseri ve Malatya illerinde 15-55 yaşları arasında olan ve Türkiye'deki tüketici gelir dağılımını örnekleyen 511 kişi ile yüz yüze mülakat şeklinde yapıldı.
ALIŞVERİŞİ EN ÇOK SEVEN ÜLKE
Türkiye'de ilk kez Mart 2008'de gerçekleştirilen araştırmada Türkiye; İtalya, Almanya, İngiltere gibi ülkeler ile karşılaştırıldığında yüzde 71'lik oranla alışveriş yapmayı en çok seven ülke oldu. Sonuçlara göre; Türkiye'de tüketicilerin yaklaşık dörtte üçü alışveriş tutkunu. Kadınlar (yüzde 84), erkeklere (yüzde 60) oranla genel giyim alışverişinden daha çok hoşlanıyor. Türk tüketicilerin yarısından fazlası (yüzde 57) en az ayda bir kez alışveriş yapıyor.
TÜRK ERKEĞİ JEAN VE TAKIM ELBİSE ALIYOR
Ancak konu satın almaya gelince, bilinenin aksine Türk erkekleri dış giyimde kadınlardan daha fazla alışveriş ve harcama yapıyor. Bu harcama özellikle yüzde 50'lik oranla jean pantolonlarda ve yüzde 45'lik oranda takım elbise alışverişlerinde kendini gösteriyor. Bülent Karslıoğlu