YEDAŞ VATANDAŞI SOYUYOR!

YEDAŞ VATANDAŞI SOYUYOR!
Özelleşti diye hizmet kalitesi artacağı ümit edilen Yeşilırmak Elektrik Dağıtım Şirketi'nin(YEDAŞ) son icraatları vatandaşı çileden çıkardı.

Haber vermeden abonelerin elektriğini kesen YEDAŞ aç kapa işlemiyle milyon TL'leri bulan paraları vatandaştan almanın kolay yolunu buldu.

Yedaş'la ilgili bu zamana kadar yapılan şikayetleri ve eksikleri yazarak sorunları dile getirmeye çalışmıştık. Vatandaş sayaç kriziyle soyulma şokunu üzerinden atamazken bir de Yedaş'ın elektrikleri kesip açma işlemlerinde aldığı para ile ikinci şoku yaşadı. Özellikle elektrik faturasını otomatik banka talimatı ile yatıranlar resmen çileden çıktı. Çünkü vatandaş faturayı ödediği halde sistemde görünmemesinden dolayı faturaları ödenmemeiş gibi göründü ve Yedaş'ta hiç bir ikaz yazısı yazmadan direkt elektrikleri kesti. Aç kapa işleminde abone başına 30 TL alan kurum kesmede gösterdiği bu hızlılığı ise açma işleminde göstermedi.
Yedaş'ın özelleştirilmesinin ardından büyük beklenti içerisinde olan vatandaş hayal kırıklığı yaşadı. Hizmette kalite dönemi başladığını sanan vatandaşlar resmen hizmetsizlikten yakınmaya başladı. Elektrik kesintileri bir taraftan sayaç soygunu bir taraftan derken Yedaş'ın yaşattıkları resmen çileden çıkardı. Sayaç krizi devam ederken öle bir şey daha ortaya çıktı ki duyan inanamadı. Özellikle faturalarını banka talimatı ile ödeyenleri yakından ilgilendiren konuda faturayı ödediği halde sistemde görünmemesinden dolayı faturaları ödenmemeiş gibi görünen vatandaşların elektrikleri hemen kesildi. Üstelik hiç bir ikaz bildirisi gönderilmeden. Kesme işlemini jet hızıyla yapan Yedaş her aç kapa olayında 30 TL aldı. Ancak açma işlemi ise kesme kadar hızlı olmadı.


Yedaş'ın yaşattıklarından dolayı çileden çıkan vatandaşlardan bazılarının yorumları ise şöyle: Erdal Moral:''Elektrik faturalarının önceden gelme süreleri uzundu şimdi ise nerdeyse 20 günde bir fatura geliyor. Bizden habersiz sayaç okuma paraları aldıklarını duydum. Bunu neye göre aldıklarını çok merak ediyorum. Tüketici haklarına gidip hakkımı sonuna kadar savunacağım. Keşke özelleşmeseydi. Özelleşti hizmet kalitesi artacak sandık ancak artan tek şey soygun ve faturalar oldu''diye konuştu. Bilge Üçer: çocuğum var evde ufo kullanıyorum. 207 TL fatura geldi. Üstelik evde bile durmuyorum . Çlaışan bir insanım akşamdan akşama yaktığımız halde gelen şu faturaya bakın. Yedaş resmen bizleri soyuyor.''dedi.

Zelfi VURAL

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
6 Yorum