ARA TATİL MOTİVASYON KAYNAĞI OLMALI
Uzmanlar, ara tatilde dinlenme, eğlenme, oyun, doğada vakit geçirme, kitap okuma, kültürel ve sportif aktiviteler gibi faaliyetlerle öğrencilerin yeniden eğitim temposuna motive edilmesi gerektiğini belirterek, teknolojik aygıtların kullanımının sınırlandırılması ve denetimi konusunda ebeveynleri uyardı. İstanbul Medeniyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Halil İbrahim Sağlam, ara tatilin göz açıp yumuncaya kadar geçecek kısa bir tatil olduğunu ve buna çok büyük anlamlar yüklenmemesi, sonrasında daha enerjik olmak için soluklanmak amacıyla değerlendirilmesi gerektiğini söyledi. Eğitim öğretim dönemindeki temponun biraz düşürülerek devam ettirilmesinin önemine değinen Sağlam, "Ara tatilde eksikliklerin giderilmesine öncelik verilmesi kaydıyla derslerden uzak kalınmayacak esnek bir planlama yapılması uygundur. Daha esnek bir zaman dilimi olarak düşünülmeli, eğlenmenin, oyun oynamanın öğrenmeye engel olmadığı bilinmelidir. İmkanlar ölçüsünde dinlenme, akranlarla vakit geçirme, mümkünse ailece temiz havada yürüyüşe çıkma, film izleme, kitap okuma aktivitelerine yer verilmelidir." önerilerinde bulundu. Öğretmenlerin çok ödevle iyi öğretmen olma unvanını elde etmek yerine öğrencilerin ihtiyaç ve seviyelerine uygun ödevler verilmesi ve öğrencilerin kendi emek ve alın terlerinin takdir edilmesinin önemsenmesi gerektiğini ifade eden Sağlam, öğrencilerin öğrenme eksikliklerinin, ihtiyaçlarının farkında olunması ve güçlü yanlarının bilinmesi halinde kişiye özel görev ve sorumluluklar verilebileceğini söyledi.
Kaynak:
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.