Helal gıdalarda talep patlaması
Dünya Helal Forumu tarafından yapılan en son araştırmaya göre küresel helal gıda piyasasının değeri 2009'da 632 milyar dolara ulaştı. Müslüman olmayan tüketicilerin eklenmesi durumunda bu rakamın daha da yükselmesi bekleniyor. Helal endüstrisi uzmanları, tüm helal gıdalar ve gıda harici ürün ve hizmetlerden oluşan küresel helal piyasasının hacminin yıllık 1.2 trilyon dolar ile 2 trilyon dolar arasında değiştiğini ifade ediyor. Dünyada helal ürünlere olan talep sadece müslüman tüketicilerden gelmiyor. Farklı ırk ve dini inanca sahip gayri müslimlerin de helal logosu taşıyan ürünleri tercih ettiği gözönünde bulundurulduğunda helal endüstrisinin çok geniş bir potansiyele sahip olduğu vurgulanıyor. Kaynaklara göre dünyadaki helal ticaretin yüzde 80'i müslüman olmayan ülkeler tarafından gerçekleştiriliyor. Bu ülkeler helal damgasını kendi ekonomik menfaatleri için kullanarak dünyadaki en büyük helal ürün ihracatçısı haline geldi. Batıda en büyük helal tedarikçileri arasında ABD, Kanada, Brezilya, Yeni Zelanda ve Avustralya, doğuda ise Tayland, Malezya, Filipinler, Endonezya, Singapur ve Hindistan sayılıyor.
Helal piyasasının bu derece büyümesinin ardında helal ürünlerin kalite garantisi sunması ve helal damgasının kaliteli ürün ile eşdeğer sayılması görülüyor. Avrupa'daki helal gıda piyasasının değeri 17 milyar doları Fransa'ya ait olmak üzere 66 milyar doları buluyor. Sadece İngiltere'deki helal et satışı yıllık 600 milyon dolar. Bunun yanısıra ABD'deki müslümanların yıllık helal gıda tüketimi 13 milyar dolar civarında. Körfez ülkeleri ise yılda 44 milyar dolarlık helal gıda ithal ediyor. Hindistan'daki helal gıda ticareti 21 milyar doları aşarken dünyanın en büyük müslüman ülkesi Endonezya'nın yıllık helal gıda harcaması da 70 milyar doları geçiyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.