Suna Taşdemir Dündar

Suna Taşdemir Dündar

Hızlı okuma kursları

 Son YGS sınavı uzun paragraf soruları nedeniyle eleştiri oklarının hedefi oldu.

Deneme sınavlarında süre sıkıntısı yaşamayan ve soruların tamamını rahat rahat okuyup yanıtlayan gençler sınavda bazı soruları okumaya zaman bulamadılar.


Bundan yaklaşık üç sene evvel İstanbul'da bir arkadaşımla beraber hızlı okuma kursuna gitmiştim. İkimiz de çalışan, iki çocuklu kadınlardık. Okumak istediğimiz çok şey vardı ama okumaya ayırabildiğimiz zaman sınırlıydı. Çözümü hızlı okuma kursuna gitmekte bulduk.


İstanbul'un ve hayatın hayhuyundan, koşuşturmasından kaçıp, haftada bir gün sabah 9:00 dan akşam 17:00 ye kadar kişisel ihtiyacımız, kendimiz için bir şey yapmanın keyfini unutmam mümkün değil. Sizlerle bu kurs hakkında bilgiler paylaşmak istedim.


Hızlı okuma kursu, ikinci dünya savaşı sırasında duyulan bir ihtiyaç için ortaya çıkmış. Pilotların karşıdan gelen uçağı görüp, hangi ülkeye ait olduğunu anlayıp bombaların düğmesine basmaları ya da gözcülerin gelen uçakların düşman uçağı olduğunu anlayıp bombardımandan halkı korumak için sirenlerin düğmesine basmaları için çok kısıtlı zamanları olmaktaymış. Ohio Üniversitesinden Dr. Renshaw'un buluşlarıyla, şimdi 'takistoskop' denilen alet geliştirilmiş. Alman ve İngiliz uçaklarının büyük boy resimlerinin boyutu ve gösterilme süreleri gittikçe kısaltılarak çalışmaya katılanların algılama süreleri geliştirilmiş. Daha sonra başka teknikler ve aletlerle hızlı okuma programları oluşturulmuş.


Ortalama olarak bir gözün bir bakışta okuyabildiği kelime sayısı 2 dir. Göz kaslarının çalıştırılması ile ve bazı çalışmalarla görme alanı genişletildiğinde gördüğünüz kelime sayısı 3 ise okuma hızınız 3 kat, 4 ise dört kat artıyor. Görme alanının genişletilmesi için egzersizler yapılıyor. Amaç sadece hızlı okumak değil, okuduğunu %100 anlamak ve konsantrasyonu arttırmak.


Kursa gelen öteki kursiyer arkadaşlarımız; bazısı o zamanki OKS bazısı üniversite sınavlarına girmeye bir iki seneleri olan çocuklardı. Ve onların dakikada 1000-1500 kelimeyi %100 lük bir anlama yüzdesiyle okuduklarına şahit oldum.


Ben ve arkadaşım bu hıza çıkamadık. Çünkü kursa gitmek yetmiyor, verilen egzersizleri yapmak ve belirli aralıklarla kursa gidip çalışmak gerekiyordu. Biz zaman sıkıntısı yaşayan yetişkinler bu devamlılığı sağlayamadık. Ama yine de ortalamanın çok üstünde hızla okuyup, daha yüksek bir yüzdeyle okuduğumuzu anladığımızı söyleyebilirim.


Düşünün; çocuklarımız hayatları boyunca bir sürü sınava girip bir sürü ders kitabı okumak zorunda kalacaklar. Dakikada 1000 kelime okuyan bir çocuğun çözdüğü test sayısı ve çalışıp bitirdiği kitap sayısı ile dakikada 200 kelime okuyan çocuğun çözdüğü test sayısı ve çalışıp bitirdiği kitap sayısı kıyaslanabilir mi? Sonrasında yaptıkları işle ilgili olarak pek çok rapor, kanun, tebliğ, bilgi, belge okuyacaklar. Hızlı okumak sadece sınavlar için değil hayat boyu onlara hiç tahmin etmediğiniz alanlarda faydalı olacak.

Samsun'daki dershaneler umarım hızlı okuma kurslarına el atıp, çocukları sınava hazırlamaya başlamadan bir iki sene önce bu işi hallederler. Ve umarım en iyi yatırımın çocuğun eğitimine yapılan yatırım olduğuna inanan veliler bu kursların kıymetini bilerek çocuklarına çok iyi ve değerli bir katkı sağlarlar.


Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
1 Yorum
Suna Taşdemir Dündar Arşivi
SON YAZILAR