Öğrenciler sordu ben cevapladım

Öğrenci arkadaşlarımdan son günlerde bir çok mail aldım. Tek tek maillere cevap vermenin zor olmasından dolayı bana en çok sorulan soruları sadeleştirerek, ortak sorular oluşturarak köşemde cevap vermeyi doğru buldum. Aşağıda bana en çok sorulan sorulara cevaplar vermeye çalıştım.
 
Sizce ÖSS sınavını kazanmak için dershaneye gitmek şart mı ? İstanbul da hangi dershaneyi önerirsiniz?
Dershaneler ÖSS sınavını kazanma garantisini veremez. Dershaneler sizin eksik olan yönlerinizi tamamlayarak ÖSS sınavına bilgi ve deneyim yönünden tam donanımlı olarak girmenizi sağlar. Dershaneden önce öğrencide ÖSS sınavını kazanma yönünde azim,inanç ve çaba olmalıdır. Eğer bunlar sizde yoksa tavsiyem dershaneye gidip paranızı ziyan etmeyin. Eğer bunlara sahipseniz dershane seçiminde şu hususlara dikkat edin. Yani şu sorulara cevaplar vererek dershanenizi seçin.
a) Köklü bir dershane mi ?
b) Dergi, kitap, yaprak testleri kaliteli ve özgün mü ?
c) Dershane hayatını sadece derslerden ibaret mi görüyor, etüt  ve ek derslere yer veriyor mu ?
d) Daha önce o dershaneye gitmiş bir arkadaşınızla konuştunuz mu ?
e) Öğretmenleri kaliteli mi ? Sadece standart ders mi anlatıyorlar, yoksa öğrencilerin bireysel özelliklerinizi dikkate alıyorlar mı ?
f) Geçen sene ki başarı durumu nedir ? (Türkiye derecesi çıkarıp çıkarmadığına değil, kazandırdığı aday sayısına göre değerlendirme yapın.)
Sosyal bilimler (Sözel) alanında okuyan öğrencilerin daha tembel, daha başarısız, hayatta pek mutlu ve başarılı olmayan kişiler olduğu öğretmenlerimiz, okul idaremiz ve ailelerimiz tarafından söylenmektedir. Bu doğrumu acaba. Sayısal alanda üniversite kazanmak daha mı kolaydır?
Özellikle öğretmenlerin neden böyle bir sınıflandırmaya gittiğini henüz anlamış değilim. Ancak bu oldukça yanlış bir bilgidir. Sayısal alanda üniversitelerin bölümlerinin sayı olarak ve alınacak öğrenci kontenjanı olarak çok olduğu buna rağmen sayısal alandan ÖSS sınavına  giren öğrenci sayısının az olduğu bir gerçektir. Ancak bunların ÖSS sınavını kazandıktan sonra sosyal başarı gösterecekleri gibi bir garantileri de elinde yoktur. Sizler alan seçerken ilgilerinize, yeteneklerinize, seçmek istediğiniz mesleğin yer aldığı alana ve çalışma isteğinize göre seçim yapın. Çünkü hayat okulunda işini severek yapan yenilik getiren ve çoğunluktan farklı olanlar başarılı olmaktadır. Elinde belgesi olmak işe alınma sürecinde işe yarayabilir ama yükselmenize asla yardımcı olmaz. İş hayatı gerçeği memur anlayışından uzaklaşmakta ve hatta uzaklaşmıştır bile.
Sınavlara uzun süre hazırlanıyorum. Ama sınav anı gelince her şeyi unutuyorum. Bununla nasıl baş edebilirim?
Çalışılmasına rağmen sınavlarda eğer unutuyorsanız bunun nedenleri başlıca şunlar olabilir;
a) Ders çalışma alışkanlığını bilmemekten kaynaklanan unutma: Sınavlara bir gün önceden çalışıyorsanız. Dersi anlamayıp sadece ezberliyorsanız sınavlarda sorulan sorunun cevabını hatırlamakta zorlanmanız, hatta bilgileri birbirine karıştırmanız gayet normaldir. Çünkü hafızanın gerçeği bunun unutulmasını gerektirmektedir. Ezberlenen bilgiler anlaşılmadığı için hafıza için soyut kalır ve hafızada belirli bir sistemde depolanamaz. Bilginin çağrılma aşamasında da hatırlamayı tetikleyici ip ucu bulunamayacaktır. Bu hafızdaki var olan bilgiyi çağıramamaktan kaynaklanan bir unutma durumuna neden olur.
b) Sınava bir veya birkaç gün önceden yoğun olarak ezber yoluyla hazırlanırsanız sınav günü başarılı olamayacağınız duygusunun verdiği stres, kaygı düşüncelerinizin bloke olmasına neden olabilir. Buda unutmaya neden olur.
Sınavlara hazırlık bir günlük iş değildir. Her günün dersi her gün çalışılıp tekrar edilmelidir. Aksi taktirde biriken, çalışılacak konular hem strese neden olur hem de çalışılacak çok konunun olması “en iyisi çalışma” düşüncesine neden olabilir. Hem de konu çok olduğunda size göre önemlileri çalışmanıza neden olabilir. Ancak size göre önemli olanlar öğretmene göre önemsiz olursa o zaman derste başarısız olunur.
Hem okula gidiyorum hem de dershaneye. İkisinde de başarılı olabilmem için günde kaç saat ders çalışmam gerekir?
Hem üniversite sınavına hazırlık hem de okul başarısını artırma yönünde çalışmak irade gücüne sahip ve planlı çalışan öğrencilere göre bir yaşam tarzıdır. Hemen kendinize bir çalışma planı yapın ve mutlaka bunu uygulayın böylece verimli çalışma alışkanlığına sahip bir öğrenci olacaksınız. Önemli olan bir günde ne kadar çok çalıştığınız değil,  bir günün ne kadarını verimli çalıştığınızdır. Bir günde ne kadar ders çalışmanız gerektiği sizin bilgi kapasitenize, anlama kapasitenize göre değişiklik gösterir. Ancak hem okula giden hem de ÖSS çalışan bir öğrenci iseniz ve de irade gücüne ve verimli çalışma alışkanlığına sahip bir öğrencisiyseniz, 6-8 saat ders çalışmanız yeterli olacaktır. Ders çalışma alışkanlığınız yoksa günde kaç saat çalışmaktan önce “öğrenmeyi öğrenmeyi" mutlaka öğrenmelisiniz.
Öğretmenlerimiz bize sürekli daha verimli öğrenmek için tekrar yapmamız gerektiğini söylüyor ama tekrar yaptığım halde derslerde yinede başarılı olamıyorum. Bunun nedeni ne olabilir acaba?
Öğrenciler tekrar yapmayı genellikle konuları alıp tekrar okumak veya yazmak olarak anlamaktadırlar. Yani sizin başarılı olamayışınızın nedeni tekrarı nasıl yapacağınızı bilmemek olabilir. Burada sizin aklınıza bir soru daha gelebilir; “peki tekrar nasıl yapılır?”
1. Tekrarı kesintisiz değil belirli periyotlarla yapın. Böylece hem daha az sıkılacaksınız hem de tekrarınız daha verimli olacaktır.
2. Öğrenme üzerinde en az bozucu etkiye sahip olan etken uykudur. Uyku sırasında unutma en yavaş düzeydedir. Bu nedenle tekrarlarınızı yatmadan önce yapın. Sabah uyandıktan sonra ise tekrarınızı tekrar edin.
3. Tekrarı yaparken şu yöntemleri kullanın.
• Tekrarı yüksek sesle başkalarına anlatıyormuş gibi yapın. Böylece hem işitsel hem de görsel olarak tekrar yapmış olursunuz.
• Yazılı olarak tekrar yapın. Konuyu bu şekilde çalışmak yazılıda size kolaylık sağlayacaktır.         Refleks kazanacaktır.
• Şema ve anahtar kelimelerle yapın.
4.   İlk defa öğrenilen bilgi bir şekilde 4 – 5 kere tekrar edilmelidir.
5.   Tekrar edilen bilgiler arasında kopukluk olmamalı.
6.   Her dersin tekrarı ayrı ayrı yapılmalı. Ders tekrarında arda sırada bir ara olmalı.
7.   Tekrara hayal gücüde etkili bir şekilde katılmalıdır.
8.   Şema, anahtar kelimelerden oluşan bir tekrar not klasörü tutmanız çok faydalı olur.
9.   Tekrar zamanlarını ve hangi tekrar olduğunu çalışma planınızda uygun bir yere yerleştirin.
10.  Tekrarlarınız; günlük, haftalık, aylık ve dönemlik tekrar şeklinde olmalı.
11.  Tekrar edilecek konuyla ilgili belgesel seyredilmesi, soru çözülmesi, derslerin takip edilmesi de hem tekrara hem de bilginin genişlemesinde ve kalıcılığında oldukça önemli bir yere sahiptir.
Sınavda bazı sorunları çözmekte çok zorlanıyorum. Bazı sorular bana karışık geliyor. Bu durumda ne yapmalıyım?
Çoğu öğrenci ÖSS"yi sadece bilgi sınavı olarak görür. Ancak ÖSS aynı zamanda bir teknik ve taktik savaşıdır. Bunu satranca benzetebiliriz. Satranç oynayabilmek için ilk önce satranç oynamayı bilmek gerekir. Ancak satrançta rakibin hamlelerini görmek, onun hareket alanını daraltmak da oynamayı bilmek kadar önemlidir. Satrancı bilip de yenilenlerin temel yanlışı da budur. Teknik ve taktik konuda eksikleri vardır. ÖSS ye çok iyi hazırlanmış olabilirsiniz. Ancak sınav anında zamanınızı nasıl kullanacağınızı bilmezseniz sınav sonunda zamanınızın yetmediğini göreceksiniz. Bu nedenle ÖSS de zamanınızı verimli kullanmak için çözemediğiniz soruyu çözülmedi şeklinde işaretleyerek hemen geçin. Daha sonra süreniz kalırsa aynı soruyu çözmeye çalışırsınız. Unutmayın çözemediğiniz sorudan değil çözdüğünüz sorudan puan alıyorsunuz.
 

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
1 Yorum
Ahmet Yıldız Arşivi
SON YAZILAR