Sorunlu Rögar Kapakları..!
Sorunlu Rögar Kapakları..!
Trafikte seyahat ederken,araç ve yayalar dışında en büyük tehlikede,yoldaki;Çukur,kasis.asfalt yamalar ve rögar kapaklarıdır.
Şehir merkezinde olduğum zaman,genellikle akşama doğru,destursuz girdiğim ve nazımın geçtiği bir iş yeri olan,SKS=SAMSUN KAZAN SANAYİ’ye giderim.Ne varsa; Bisküvi veya simit atıştırır,çay içeriz.İşyeri sahibi Mustafa TOPAL;Gazi belediyesi meclis üyesi,bende Atakum Belediyesi meclis üyesi olarak yolumuz,Büyükşehir Belediyesi Meclis üyeliğinde kesişti.İyikide kesişmiş.İyi bir arkadaş ve dost olduk.Çünkü,gerçek dostluğun karşılığı olarak,birbirimize karşı daima samimi ve içten davrandık.
Akşamda beraber eve döneriz.Eve varana kadar da direksiyondaki Mustafa TOPAL’la,güncel sorunları konuşup tartışmaya devam ederiz.Bu sefer trafiğe takılıp yol uzayınca da konu trafik ve yollarımız oldu.
YÜCE ALLAH;
YAPTIĞINIZ İŞİ SAĞLAM VE İYİ YAPMANIZDAN HOŞNUT OLUR.
Hadis-i Şerif
Yolumuz şehir merkezinden Atakum’a yaklaşık sekiz kilometre.Baktığınız zaman on dakika.Ama nerdeee..! Trafik akışkanlığı yok.Bunu hızlandırıp araç trafiğini rahatlatmak lazım.Bu işin başında da önce yollarımız,sonrada trafik ışıklandırmalarıdır.Ne hikmetse bu ülkede yapılan yolların bir şeriti iptaldir.Nedeni ise rögar kapaklarıdır.Kimsede rögar kapaklarının olduğu şeriti kullanmaz,kullanamaz ve kullanmakta istemez.Samsun merkez-Atakum ilçesi arası,Baruthane mevkii üç şerit ama maalesef bir şeriti rögar kapakları nedeniyle kullanılmadığından,iptal edilmiş gibidir.Bu rögar kapakları,asfaltla uyumlu bir hale getirilmiyor ve ayarlanmıyor.Ayrıca,Atakum’daki tramvay güzergahının sağında ve solunda bulunan yolda araç kullanıyorsanız,rögar kapaklarına düşmemek için slalom yapmanız lazım.Araçla yolda hareket halindeyken birisi sizi arkadan izlese ‘’İnsan bu kadar sarhoşken,trafiğe çıkıp araç kullanır mı.’’der.Bilmez ki bu,rögar kapaklarıyla danstır.Oysa bu yol yeni yapıldı.Yapanlara ne demeli diye sizlere,siz okurlara soruyorum.Ne demeli?
Kalkınmış modern ülkelerde,rögar kapakları tam şeritin ortasına gelecek şekilde yapılıyor.Yani,bulunduğunuz şeritte yolculuk ederken,rögar kapakları aracınızın iki tekerleği arasına gelecek şekildedir.Rögar kapaklarıyla dans etmenize gerek yoktur.Şimdi tekrar siz okurlara sorayım,çok mu zordur bunu ayarlamak ve yapmak.
Kimdir bu işin sorumlusu.Bu görev kimin? Anlaşılacağı gibi YEREL YÖNETİMLER’indir.Bu nedenle iş BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’ne düşüyor. Tabiî ki yerel yönetimlerinde,yetki ve sorumlulukları daha da revize edilerek,Büyüşehir Belediyeleri çok daha aktif duruma getirilmelidir.
İlçe belediyesi Büyükşehir Belediyesine,Büyükşehir Belediyeside topu KGM=Karayolları Genel Müdürlüğüne atmamalı,atamamalı.Büyükşehir Belediyeleri yetkilendirilmeli ve güçlendirilmeli.Yetkiyi verip iş isteyeceksin ve hesabınıda soracaksın.Bunu denetlemek ve takip etmekte,Devletin başındaki iktidarların işidir.
Tabii bu yerel sorunlardan haberdar olacak,yerel yöneticilerde lazım.Yerel yöneticiler,eskortla yol gitmeyecek.Gidersede,ne üç şeritli yolun iki şerite düştüğünü anlar,nede rögar kapaklarıyla dansı.Yöneticiler,makam araçlarının sadece arka koltuklarında giderse,sorunlarda gümbürtüye gider.Ve gidiyorda.
Her şey gönlünüzce olsun.
SEVGİLERİMLE. BAŞKAN’dan/Nihat KAHVECİOĞLU
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.