VASAT ÜMMET BARIŞ SINAVINDA
VASAT ÜMMET BARIŞ SINAVINDA
Vasat Ümmet nedir?
Kur'an-ı Kerimde var;
Sadece bir ayette geçer;
Ama İslam sistematiği çerçevesinde;
Düşünelim;
Daha doğrusu ben;
Kur'an tefsirinde;
Sistematik düşünüyorum;
Analitik düşünüyorum;
Tamamen farklı tefsir çığırı ortaya çıkıyor.
Sıradışı tefsirci oluyorum;
Dışlanıyorum.
İnşallah bu analitik tefsir anlayışında;
Vasat Ümmet deyimini;
Sizlere bir daha anlatayım;
Bakalım;
Kararı siz verin.
Müslüman kanaat önderleri;
Acaba Kürt Açılımında;
Taraf olabilecek mi?
Kararı siz vereceksiniz;
Daha doğrusu Ali Rıza Demircan Hocamın;
Hilal TV'de;
Engin Noyan'ın programında;
Yaptığı ateşli çıkışına;
Vasat Ümmet ayeti ışığında;
Yaklaşmayı istedim;
Bir tefsir dersi sınavı vermek istedim.
Vasat Ümmet kimdir?
Ben hariç;
Bütün tefsircilerden alacağınız cevap;
Doğru düşünen;
Akl-ı selim sahibi herkestir.
Hayır! Kur'anda öyle değil diyorum; ve anlatıyorum.
Bir imam düşünün;
Camide namaz kıldırıyor;
Bir cemaate namaz kıldırıyor.
Cemaatin güdüleyicisi oluyor.
Cemaati arkasına almış oluyor;
Ama kendisi de kıbleye dönüyor;
Arkasına aldığı cemaatini;
Beytüllah'a taşıyor;
Oradan da namazı gök katlarındaki;
Arş-ı Alâ çevresindeki;
Arş kampüsündeki;
Beyt-i Mamur'a taşımakta;
A R A C I oluyor.
Kim aracı oluyor?
Caminin seçilmiş İ M A M'ı;
Taşımada aracı oluyor.
İşte Vasat Ümmet kimdir?
ARACI demektir.
Tıpkı seçilmiş İmam gibi.
Demek ki dinimizde; Kur'anımızda;
İmam kadrosunun
Halk tarafından seçilmiş;
İmam kurulunun adı;
Aracı kurum olmaktadır.
Konuyu biraz daha çağdaşlaştırırsak;
Vasat Ümmeti çağdaşlaştırırsak;
Karşımıza ne çıkar?
Sivil Toplum Örgütlenmesi çıkar.
Demek ki Vasat Ümmetin adı;
Kur'anda;
Sivil Toplum Örgütlenmesidir.
Demek ki Kur'an kültüründe;
Sivil toplum örgütlenmesi;
Çok büyük önem kazanmıştır.
Fakat çok acı bir reçete sunuyorum;
Osmanlı öncesini bilmiyorum;
Karıştırmak istemiyorum;
Ama Osmanlı'da Cemaatler;
İmamlık kadrosunu temsil ederken;
Osmanlıda iki Tarikat;
İki cemaat;
Ön plana çıkarılmış;
Mevlevilik Bektaşilik
Devlet bürokrasisi; laiklerle gayet uyumlu çalışan;
Mevlevilik Tarikatini seçmişlerdir.
Osmanlı askeri kurumun başı olan;
Yeniçerilik Kurumunun seçilmiş cemaatine;
Bektaşilik seçilmiştir.
Yesevilik de zaten ikisini doğurmuştur.
Tasavvuf Osmanlı kurumlarını saltanatı
Ordusu ilmîyesi
Sosyal iktisadî hayatı
Sanat edebiyatı ile şekillendiren
damgasını vuran bir kuruluştur.
cihan devleti olan Osmanlı;
bu büyük hülyayı gerçekleştirirken
mihenk taşı olarak dini aldı.
İlmi de dinden besledi siyaseti de.
Bize düşen;
Osmanlı'yı cihan devleti yapan değerleri;
çok iyi yorumlamak
bu değerlerin ışığıyla;
sağlam zikirler
berrak yürekler inşa etmek olacaktır.
Ancak şunu eklemek isterim;
Son çağlarında Osmanlı dini hayatını;
Mevleviler Bektaşiler süslemiştir.
İkisi de Hz Muhammed'i sav
Kutsamışlar ululamışlar.
Alevilerin Hz Ali'ye yükledikleri;
Uluhiyet makamına çıkarmışlar.
Eğer biz de Hz Muhammed'in Nuru;
Hz Ademden önce Cennette vardı.
O nur, Peygamberlere taşınmış;
Günümüz evliyasının tarikat şeyhlerinin;
Alınlarında zuhur etmiştir;
Dersek biz de Alevileşiriz.
Birbirimize hırlaşırız.
Kapışırız sövüşürüz;
Hep yerimizde sayarız.
Ali Rıza Hocamızın;
Gür sesiyle .
Avazının çıktığı kadar;
barış önderleri olma çağrısına;
asla ulaşamayız.
Vasat Ümmet İmamlarını;
Kanaat önderlerini asla bulamayız.
Hz Muhammed sav;
570 yılında;
Hz Amine Anamızdan doğmuştur.
Ondan önce Nur'u olmamıştır;
Nur; Allah'ındır cc.
Ama Hz Muhammed'in değeri vahiy almasıdır.
Vahiy ne buyurmuşsa;
Sadece onu bilir.
Onun dışında gaypten bilgi vermemiştir.
Ben gaybı bilmem buyurmaktadır.
Ama şimdiki şeyhlerimiz gelecekten;
Kerametler izhar ederse hata olur.
Sivil Toplum Örgüt önderi;
Kanaat önderleri olamayız.
Sıddîkîn Nebiler
Şühedâ Salihîn
Dinimizin Sivil Toplum Örgüt önderleridir.
Vasat Ümmet kurumunun önderleridir.
Kürt Açılımında;
Barış katkısı sağlayacak;
Kanaat önderleri Vasat Ümmet;
Ancak o zaman katkıda bulunabileceklerdir.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.