DEVLET DEMİR YOLALARI
Devlet Demir Yolları 1924’te faaliyete geçirildi. Eskişehir Cer atölyelerinde demiryolu malzemesi üreterek hizmete girdi.
Ankara – Kayseri, Samsun-Havza-Amasya demiryolları 1927’de yapıldı.
Anadolu Demiryolları şirketi ile Haydarpaşa-Eskişehir-Konya ve Yenice-Mersin demiryolları yabancılardan 1928’de satın alındı. Amasya-Zile-Kütahya-Tavşanlı demir yolları açıldı.
Mersin-Adana, Anadolu-Bağdat, Mersin Tarsus demiryolları, Haydarpaşa Limanı yabancılardan 1929’da alındı. Kütahya-Emineller, Fevzipaşa-Gölbaşı demiryolları açıldı. Fatih-Edirnekapı, tramvay hattı hizmet girdi.
Ankara-Sivas ve Kayseri-Şarkışla demiryolu 1930’da açıldı. Bursa-Mudanya demiryolu yabancılardan satın alındı. Gölbaşı-Malatya, Samsun-Sivas demiryolları 1931’de açıldı.
Kütahya-Balıkesir, Ulukışla-Niğde demiryolları 1932’de açıldı. Samsun-Çarşamba, Bandırma Menemen-Manisa demiryolu yabancılardan 1933’de satın alındı. Adana-Fevzipaşa, Ulukışla-Kayseri demiryolu açıldı.
İzmir(Basmane)-Afyon demiryolları yabancılardan 1934’te satın alındı. Demiryolu Elazığ’a kadar uluştı. Aydın demiryolları yabancılardan 1935’te satın alındı. Fevizipaşa-Ergani-Diyarbakır, Afyon-Isparta demiryolları işletmeye açıldı.
Yapılan yollar insan gücüyle yapıldı. Makine araç ve gerek yok denecek kadar azdı. Nüfusumuz azdı
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.