Eğitimde neler oluyor?

 



Eğitim emekçisi dostlar her geçen gün yeni bir sürprizle karşı karşıya kalıyorlar. Önceki gün bir haber okudum gazetelerde...

AKP hükmetinin eğitimde kadameli geçişler yapmaya başladığına dair haberdi. Anlamıyorum eğitimde yapılması gerekn değişiklikler böyle olmamalıydı. Eğitimde kadameli geçişle ne yapılmak isteniyor diye soruyor eğitim emekçisi dostlar? Haberi okuduğumda benim bile sıradan bir insan olarak böyle bir uygulama kesinlikle değil. Doğal oalrak tabiki konunun uzmanı olan eğitim emekçilerinin eğitimde kademeli geçiş gibi bir uygulamaya söyleyecekleri çok şey olacaktır. Haberde KESK'e bağlı olan Eğitim-Sen emekçilerinin yaptıkları açıklamaları aktarmaya çalışacağım.

“AKP Hükümetinin yıllardır sürdürdüğü eğitimi dinselleştirme politikaları hız kesmeden sürmektedir. Zorunlu eğitimi kendi içinde kademelendirerek 12 yıla çıkarma isteminin altında da bu politikalar yatmaktadır. Kuşkusuz, zorunlu eğitimin 12 yıla çıkarılması önemlidir. Ancak, AKP iktidarının 9 yıllık uygulamalarına baktığımızda, yeni bir arka bahçe planını görmekteyiz. Dördüncü sınıftan itibaren imam hatip okullarına geçişin sağlanacağı bu düzenleme kesintisiz eğitime vurulmak istenen bir darbedir. İmam Hatip Liseleri Mezunlar Mensupları Derneği'nin Başbakan'la yaptığı görüşmede, 5.sınıftan itibaren örgün eğitimin zorunlu olmayacağı anlaşılmaktadır. Bu durumun, 5.sınıftan sonra hem açık öğretime hem de kuran kurslarına gidebilecek öğrenciler için türban takma serbestisi anlamına geleceği mutlaktır. Çocuk yaştaki öğrencilerin türban takması eğitim bilimi açısından da sakıncalıdır. Sözü edilen derneğin açıklamasına göre, zorunlu eğitimin kademeli olması, örgün olmayan eğitimleri de içereceği Başbakan tarafından da onaylanmıştır. Mesleğe yönelme olarak da açıklanan kademeli geçişin, çocuğun yaşı itibarıyla kendi iradesiyle meslek seçimini olanaksızlaştıracaktır. AKP iktidarı döneminde İmam Hatip Okullarında okuyan öğrenci sayısı 70 binlerden 235 bine çıkmıştır. YÖK'ün eski başkanının katsayı düzenlemesi, bu sayının daha da artacağı anlamını taşımaktadır. Oysa, ihtiyaçlar üzerinden baktığımızda İmam Hatip Lisesi mezunlarının alan dışında görev aldıklarını görmekteyiz. Siyasi ihtiyaçlar üzerinden değil, realite üzerinden belirleme yapılmalıdır. Uygulanmak istenen zorunlu eğitimde kademeli geçişin yeniden gözden geçirilmesi gerekmektedir. Önerimiz, öğrencilerin ilköğretim süresince ilgi ve yeteneklerinin dikkate alınması, rehberlik ve yönlendirme eğitimi almalarıdır. Öğrenciler başından sonuna kadar kendi ilgi ve yeteneklerine göre bir eğitim süreci yaşamalıdır. Açıktır ki, AKP'nin zorunlu din dersini kaldırması bir yana, daha güçlü örgütlemeyi amaçlaması, eğitimin dinselleştirilmesi yolunda bugüne kadar atılan bütün adımların neden tek yönlü olduğunu göstermiştir. Bu bağlamda, eğitim sistemindeki liberal, muhafazakar uygulamalardan derhal vazgeçilmeli, eğitimin dinsel referanslara dayandırılması uygulamalarına son verilmelidir.” Evet sevgili okurlarım eğiitim emekçisi dostlarımın açıklamalrını sizlerde okudunuz. Örgün eğitim 5. Sınıftan sonra zorunlu olmayacak. Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu? Bu güne kadar örgün eğitimin 12 yıla çıkarılması için bu insanlar az çalışmadılar. Eğitimde kademe geçişi böyleyse eğer, AKP hükümeti kesinlikle dindar gençlik yetiştireceğiz söylemini hayata geçirecek demektir. Hakkımızda hayırlısı.... Saygılarımla....

Önceki ve Sonraki Yazılar
Arşivi
SON YAZILAR