Gazi devlet hastanesi ve Tuvalet Kapılarındaki rezalet.

Argo kelimeler ve Resimlerle doldurulmuş iç kısım kapı yüzleri, temizlik esnasında nasıl fark edilmez anlamak zor.
Tabi bu tür yazı alışkanlığı daha çok küçük yaş ve gençlik heyecanı içindeki çocuklar tarafından gerçekleştiriliyor denebilir.
Ancak; yollara, telefon elektrik pano ve dolaplarından tutun da, bina iç ve dış duvarlarına varana dek gereksiz edepten yoksun yazılar, argo sözcükler ve karalamalara benzer slogan ve yazı kirliliği, bir kültür olarak, çevremizde çirkin bir görünüm arz ediyor.
Kimi umumi tuvaletlerde ve hatta hayretle karşıladığımız kimi cami tuvaletlerinde bile rastladığımız bu tür yazı ve resimleri yapanlar;
Kişiliksiz kimliksiz belli ki ruhsal bozukluklar gösteren tedaviye muhtaç, insan müsvettesinden başka birileri değil.
Özel hastanelerin çoğaldığı günümüzde bırakın hastayı, sağlam insanların dahi birer müşteri sayıldığı dünyada,
Rekabet edebilirliliğin temelini oluşturan müşteri memnuniyetinin öne çıktığı sağlık sektöründe,
Kimi yöneticiler bin bir güçlükle İSO belgesi alıp afiş flama ve bayrak altında çalışanlarıyla poz vererek elbette gurur duyabilirler.
Masa ve koltukları değiştirerek bina içi ve dışını boyayarak işi yüzeysel bırakmayla, her şeyin kayıt altına alındığı ortamda buna ayak uyduracak kafalar yerine“kalifiye elemandan uzak” yapıların değişimine mesai harcayarak kaliteyi yakaladıklarını sananlar, aslında kendilerini aldatmaktadırlar.
Gazi Devlet Hastanesinin bu değişime ayak uydurmasını görmek insanı oldukça mutlu ediyor.
En son bir sağlık nedeniyle bir ay önce gittiğim gazi devlet hastanesinde iki ayrı doktor muayenesinden geçtim.
Muayene öncesi hastaların kayıt esnasında görevli personelin nazik karşılamasına,
Doktorların muayene ve konuşma davranışlarından memnun ayrılmasına bizatihi ben de yaşayarak şahit oldum.
“Yapıları değil, kafaları değişmek”
“Renklerin diliyle kaliteyi yakalamak” adlı bundan önce yazdığım iki ayrı makalemde bahsettiğim sorunlar karşısında;
Kamuoyunda ve basından takip ettiklerimiz ve yaşadığımız çevremizde şahit olduğumuz birçok olaylarda tespit ve gözlemlerimize katılarak çözüme ortak olmak isteyen yönetici ve görevlileri görmek insanı mutlu ediyor.
İş eğitimi, insan ilişkileri ve insana saygı kısaca sözde insan odaklı çalışmayı dillerine dolayan tüm yönetici ve sorumlulara bir dış denetleyici olarak sesleniyorum;
Rekabetin hızla artığı sağlık sektöründe; eğitiminden temizliğine varana dek, tüm birimlerde denetim ve iyileştirmeler yapılmalıdır.
Kaliteli yönetim;
Sadece yapıları değil, Kural ve talimatları uygulayıp yerine getiren,
Kaliteli personelle gerçekleşir.
Unutmayalım;
Söz uçar, yazı kalır.
Her alanda kaliteli yönetime kavuşmamız dileğiyle…
[email protected]

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
İhsan İde Arşivi
SON YAZILAR