RAM-2
RAM-2
Çocuğun okula alınmaması üzerine, başka bir eğitim kurumundaki yetkili kişiden bilgi almak için gittiğinizde, devletin sınıfın mevcuduna göre bir veya iki engelli öğrenciyi okutmak zorunda olduğunu öğreniyorsunuz. Bunu çocuğunuzun alınmadığı okulda teyit ettirip, Ram'ın yolunu tutuyorsunuz.
Tabir caizse önünüze gelene durumu anlatıyorsunuz, ve açıkça şunu söylüyorsunuz, sadece çocuk o okulda kısa süreli eğitimlere tabi olsun diye rapora gerekli notun düşürülmesini istiyorsunuz. Müdür yardımcılarından bir tanesi, zihinsel engelliler okulunu ve otistik çocuklar okulunu ziyaret etmemizi ve oradaki durumu görmemizi istiyor.
İlk gittiğimiz zihinsel engelliler okulunda, iki şık önümüze sunuluyor.
1. Böyle bir sınıf burada yok
2. Bu çocuk buranın öğrencisi değil.
Otizim eğitimi veren devlet okuluna gidiyorsunuz, oradan aldığınız cevap, burada daha ağır vakaların olduğu, bu çocuğun burada gelişim sağlayamayıp sürekli geriye gideceği belirtiliyor. Tüm bu bilgiler sonucunda Ram'dan sizi oraya yönlendiren insanların yanına gidip durumu anlatıyorsunuz. Raporun değişmesi için randevu veriliyor ve siz hastahaneden bitimine 3 ay kalan raporu yeniden almak üzere harekete geçiyorsunuz.
Raporda yazılan zihinsel engelli bölümü ilk Ankara'da yazılan rapor değiştirilmeden yazıldığı için bu konu üzerinde durulması ,çocuğun teste tabi tutulmasını ve gerçek olan ne ise o kararın verilmesini istiyorsunuz. Fakülte birkaç hafta sonraya iki bölümden randevu veriyor. O tarih geldiğinde kontrol tamamlanıyor ve raporunuzu alıp Ram'a teslim ediyorsunuz. Onların belirlediği günde çocukla gidip kontrol yapıldıktan sonra, raporun çıkmasını bekliyorsunuz. Bu esnada okul bir aylık zaman süresini bitirmiş, siz hala daha uğraşmakla meşgulsünüz.
Ram'dan çıkan raporu aldığınızda, değişmesi gereken yerin değişmediğini görüyorsunuz, daha önceki raporda zihinsel ve bedensel engel yazılarının kalkmasına istinaden heyecanla raporu okula getiriyorsunuz. Öğretmen aynı noktayı gösteriyor, özel eğitim ana sınıfı. Kısacası rapor yeni , karar eski,
Soluğu Ram'da alıyorsunuz, durumu anlatıyorsunuz ve inceleme sonunda aldığınız cevap sizi germekten başka bir şeye yaramıyor. Raporun değiştirilmesi için Milli Eğitim Müdürlüğüne itiraz dilekçesi verilmesi, o dilekçe sonunda yeni yapılacak kontrolden sonra, tekrar teste tabi tutularak raporun yenilenmesi gerektiği belirtiliyor.
Bu rapor çıkalı üç gün olmuş, herkese gideceği okulu özellikle belirtmemize karşın , bizim söylediğimiz dikkate alınmadığı gibi, yapmış olduğumuz onca koşuşturmaca boşa gitmiş oluyordu. Verdiğim ilk karar, her şeyden vazgeçtim, bu devlet çocuklar okusun topluma sağlıklı bireyler yetiştirelim diye kanunlar çıkartmasına karşın, bizim için bir günün bile önemi varken, hiçbir şey yapmadan, yapılan hataların giderilmesi için yeni bir maraton başlatılıyoruz.
Milli Eğitim Müdürlüğüne itiraz dilekçemizi verip, dilekçenin Ram'a ulaşmasının ardından, onların verecek oldukları randevu tarihinde çocuk teste tabi tutulacak, test sonucunda yeni raporun çıkartılması için geçecek olan asgari bir haftayı bekleyeceksiniz, bir hafta sonra raporu alıp tekrar okula gideceksiniz, bundan sonrası tamamen o sınıftaki öğretmenin insafına kalacak, 10 dakikalık bir ilgi o çocuğa gösterilirse belki birey kazanılacak, gösterilmezse eğer tüm bu mücadeleniz, beklentileriniz boşa çıkacak.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.