SEÇİM
SEÇİM
10 Ağustos 2014 tarihinde ilk defa halkın iradesiyle Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin Cumhurbaşkanı seçimi yapılacak. Bu yapılacak seçime kadar TBMM'de Milletvekillerinin 3/2 çoğunluğunu alan Cumhurbaşkanı seçilebiliyordu. Bulunduğumuz sıkıntılı coğrafyada içeride birlik ve beraberliği sağlayacak devletin ve milletin bölünmez bütünlüğünü koruyacak Türk Milletini ileriye taşıyacak, komşu ve dünya ülkeleriyle tarihimize uygun dış siyaseti başarıyla yürütebilecek olgun, sakin, ağırbaşlı, bilgili Cumhurbaşkanı seçilmesi önem taşır. Anayasamızda Cumhurbaşkanı ve Başbakanın yetki ve sorumlulukları belli olduğu için yetkilerini karşılıklı sorumluluklarını bilerek devleti yönettiler. Türk Milli Takımı maçlarında değişik takımların tarafları olsak ta, galibiyet aldığı zaman hep beraber seviniyoruz.
1924 tarihinde kız çocuklarına eğitim hakkı,1934 yılında kadınlara seçme ve seçilme imkanı, seçimle kadını başbakan yapan, köy çocuğunun Cumhurbaşkanı olabildiği örnek bir ülkeyiz .Yıllar öncesi verilen haklardan dolayı bugünlere gelinebilindi.
Gökyüzünde al bayrağımız dalgalanmakta, ezanlarımız minarelerimizde okunmakta düğünlerde halaylar çekilmekte, dini ve milli bayramlarımız hep beraber kutlanmakta. Askere giden gençleri dualarla yolcu etmekte, beraber sevinmekte, beraber üzülmekteyiz, kız almış, kız vermiş kaynaşmış bir milletiz. Ülkemizde daha önceki yıllarda her türlü zorluklara rağmen yapılan hizmetlerin yazma ihtiyacını duydum. Devlet Demir Yolları 1924'te faaliyete geçirildi. Eskişehir Cer Atölyesi'nde demir yolu malzemesi üretecek birimler 1925'te hizmete girdi.
Ankara, Kayseri, Havza, Amasya Demiryolları 1927 'de yapıldı. Anadolu Demiryolları Şirketi ile Haydarpaşa, Eskişehir, Konya ve Yenice Mersin Demiryolları yabancılardan 1928 de satın alındı. Amasya, Zile, Kütahya, Tavşanlı Demiryolları açıldı.
Mersin, Adana, Anadolu, Bağdat, Mersin, Tarsus Demiryolları, Haydarpaşa Limanı yabancılardan 1929 da alındı. Kütahya, Emirler, Fevzi Paşa, Gölbaşı Demiryolları açıldı. Fatih, Edirne kapı tramvay hattı hizmete girdi.
Ankara, Sivas ve Kayseri Şarkışla Demiryolu 1930' da açıldı. Bursa, Mudanya Demiryolu yabancılardan satın alındı. Gölbaşı, Malatya, Samsun, Sivas Demiryolları 1931'de açıldı. Kütahya Balıkesir Ulukışla Niğde Demiryolu 1932'de açıldı.
Samsun-Çarşamba, Bandırma-Menemen, Manisa Demiryolu yabancılardan 1933'de satın alındı. Adana-Fevzi Paşa, Ulukışla-Kayseri Demiryolu açıldı. Basımhane (İzmir, Afyon Demiryolu yabancılardan 1934 de satın alındı. Demiryolu Elazığ'a kadar ulaştı. Aydın Demiryolları yabancılardan 1935'de satın alındı. Fevzi Paşa, Ergani, Diyarbakır, Afyon, Isparta Demiryolları işletmeye açıldı.
Bu hizmetlerin yanında ülkemizin her bölgesinde fabrikalar hizmete açıldı. Eğitime önem verildi. Yatılı Köy Enstitüleri sonra Öğretmen Okulları eğitime başladı.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.