EĞİTİM DEVRİMİ
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE'DE EĞİTİM DEVRİMİ: (YÜKSEK ÖĞRETİMDE ÇOCUK;ERGEN;GENÇLİK;YETİŞKİN;YAŞLI VE TOPLUM İLİŞKİLERİNDE AKADEMİK DEĞERLENDİRMELER)-III
IV.B.3- Sivil Toplumda; Meslek Yüksek Okulları;Yüksek Okullar;Fakülteler; Üniversitelerde Çağdaş Türkiye' de Eğitim Devriminde Akademik Eleman Yetiştirilmesi ve Mevcut Elemanlardan Yararlanma Yolları;, Ulusal ve Uluslarüstü Bakımlarından İlgili Yenilikçi Akademik Değerlendirmelerin Yapılması :
1-Habitat II Olarak Yapılan Haziran 1996 İstanbul Birleşmiş Milletler İnsan Yerleşimi Konferansında alınan kararla sivil toplum örgütlerine çok büyük yer verilmiştir. bu amaçla dünyadaki fark-lı fonlar eğitim amaçları bakımından sivil toplum örgütlerini desteklemektedirler.
2-UNESCO, Asya ve Pasifik Ülkeleri Yüksek Öğretim Antlaşması 1983 Yılında Bankong'da imzalanmıştır. Aynı Anlaşma Avrupa Birliği ve Akdeniz Ülkeleri Birliği ile de imzalanmıştır. Günümüzde bu kapasitenin içersine Karadeniz Ekonomik İşbirliği Teşkilatı da alınmıştır.
3-Avustralya gibi ülkelerde sivil toplumda devreye sokulmuş; yüksek öğretimde yaklaşık 4 milyon civarında yabancı öğrenci kontenjanı yaratılmıştır. Yetkililer bu çalışmadan 60 milyar dolar gelir kaydedildiğini belirtmektedirler.
4-Türkiye gibi gelişmekte olan bir ülkede; asya ve pasifik ülkeleri yüksek öğretim antlaşmasını 8 ocak 1988 yılında kabul etmiştir. Çeşitli Sertifikalardan ve kurslardan bahsedilmiştir. Bunları veren dernek, merkez, vakıf, akademi ve enstitü gibi birimleri verdiği sertifikaların geçerli oldukları vurgulanmıştır. Ama Türkiye'de ki eğitim camiası sivil toplumu ve yüksek öğretim kuru-mu ile adı geçen çalışmalardan habersiz görülmektedirler.
5-Türkiye'de yaklaşık 4 milyon bayan ve 4 milyon erkeğin okur-yazar olmadıkları belirtilmektedir.
6-Avustralya gibi ülkelerde hükümet sivil toplum kuruluşlarının açtığı mesleki kurslarda öğretmen masrafı dahil öğrencilere bile para ödemektedir.
7-Türkiye yüksek öğretiminde ;bir yandan çoktan seçmeli test-lerle bazı öğretim elemanların hakları ellerinden alınmakta ya da onlara değişik sınav sistemi ile yeni halar verilmemektedirler.
8-Diğer Yandan; Türkiye Yüksek Öğretimi Genelde Hem Sivil Topluma Kapalı Çalışmaktadır. Toplum Fertlerinden Uzakta Durmaktadırlar Hem de Kendi Öğretim Elemanlarına Çoktan Seçmeli Testlerin Acımasızlığı İçersinde Yeni Haklar Verilmemektedir.
V- TARTIŞMA,SONUÇ VE ÖNERİLER:ÇAĞDAŞ TÜRKİYE' DE EĞİTİM DEVRİMİNDE ÜNİVERSİTELER;YÜKSEK OKULLAR VE MESLEK YÜKSEK OKULLARINDAN TÜRKİYE VE DÜNYA TOPLUMUN ULUSAL VE ULUSLARÜSTÜ YENİLİKÇİ AKADEMİK BAKIŞ VE DEĞERLENDİRMELERİN YAPILMASI :
V.A- 1-TARTIŞMA: 1- GENEL TARTIŞMA: 1.1-Dünyadaki süper ülkelerin yüksek öğretim sistemlerinde ders veren öğretim elemanları önemli insanlar görülmekte ve değer verilmektedirler.
1.2-Çok büyük istisnalar dışında süper ülkelerde; hatta geri kalmış ülkelerde bile yüksek öğretim kurumlarında kaliteli akade-mik elemanlar sınıfı kurulmuş ve işletilmektedir.
1.3-Dünyadaki yüksek öğretim sistemlerinde Amerika gibi toplumlar da tüm dünya öğrencileri ilgili ücretlerini yatırmak kaydı ile Amerika'da okuyabilmektedirler.
1.4-Günümüzde İngiliz Uluslar Topluluğu Ülkelerinde bile; her ülkenin bilim dili genellikle kendi dilinde de olmaktadır. DEVAM EDECEK
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.