NASIL TOPLUM
Zaman alacak biliyorum, fakat eğer öğretebilirsen oğluma , kazanılan bir doların bulunan beş dolardan daha değerli olduğunu öğret Abraham Lınchol.
100 engelliyi, sahte belgelerle, engelilik oranı yeterli olmayan özür derecesini,para karşılığı yükselterek malulen emekli olmalarını sağlayan,aralarında doktor ve eczacıların olduğu onbeş kişi göz altına alındı ..
.. 17 Ağustos 1999 depreminde binlerce insanın hayatını kaybettiği şehirde ; rapor çetesi, orta hasarlı üç bin binaya sağlam raporu vermiş. Gözaltına alınanlardan 2 kişi, . Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölüm Başkanlığı'nda görev yapan öğretim üyeleri. Bir beton şirketi ile 4 yapı denetim şirketi görevlileri
Mali polisle yürütülen soruşturma sonunda, çetenin ,180 vergi mükellefine ait vergi borçlarının 2 bin 500'e yakın işlemle, sistemden silindiği tespit edildi. Silinen vergi borçlarıyla devlet 3 milyon 601 bin 984 TL zarara uğratılırken, çetinin bu vergi borcu silme işlemi karşılığında ne kadar rüşvet aldığı tespit edilemedi ..
..Vicdansız çete, sahtecilikte sınır tanımamış. Ağrı kesici ilaçların 'kireçten' versiyonunu imal eden çete Çin'de yapılan sahte ilaçları da piyasaya sürmüş .
futbolda şike davaları, askerlere sahte çürük raporu verenler, dopingli sporcular, yiyeceklere akla gelen her şeyi katanlar, at etini inek eti diye satanlar, rüşvet alanlar, sahte faturacılar, sahte reçete vurgunu,ilaç vurgunu, sahte kanser ilaçları imal edenler,sahte diplomalı doktorlar, hayat ile ilgili ne tahmin edebiliyorsanız hepsinin sahtesini yapıp piyasaya süren insanlar.
.Apo bey 1978 yılına kadar terör faaliyetlerini Türk topraklarında sürdürürken zorlandığı için ülke dışına kaçmaya karar vermiş,Urfanın,Suruç ilçesinden Suriye'ye geçerken sınır karakol komutanına o zamanın parası ile adam başı 250 şer liradan 500 lira rüşvet vermiş (Behiç Kılıç gazeteci yazar)
O, 500 lira geriye ne olarak döndü, kan,gözyaşı, otuz kusur yıl süren acı,yıkım, ülke ekonomisinin terör olaylarına harcanması, aklınıza ne gelirse hepsini saymak mümkündür. Bir kişi cebini doldururken binlerce kişi acı çekti. Devletin kaybını söylemiyoruz. Yukarıda verilen örneklere bakıldığında,sahtekarlık için, kültürlü olmak, okumuş olmak,zengin olmak, fakir olmak,makam sahibi olmak bunların hiç birinin önemi yok . Gençlerin hayatının önemli bir bölümü, devletin eğitim sisteminin içerisinde geçmektedir. Altı yaşına kadar ailenin etkisinde kalan birey , ergenlik ve gençlik dönemlerini devletin, okul ve askerlik kademelerinde geçirmektedir. Burada, bunlar işlenip, vatanını düşünen,milletini seven, para için başkasının sağlığını tehlikeye atmayan, devletin malını koruyan, haram ve helalin ne olduğunu bilen, içinde Allah korkusu olan bireyler yetiştirmek mümkün olmazmı. Mutlaka aklınızdan din ile kamufle edilerek yapılan düzenbazlıklar geçmiştir haklısınız, devlete ,millete zarar veren bu olumsuzlukları silmek adına mücadele vermeliyiz. Bu mücadele verilmezse o zaman başkalarının suni gündemleriyle uğraşıp , onun bunun ideolojileri ile kısır döngüler yaşamayız. Bunun için yapılacak olan tek şey,milli bir hedefin gençliğin önüne konması, devletin gençlik hakkındaki planlamaların bu çerçevede yapılması, seçmeli değilde zorunlu ders olarak bu konuların işlenmesini sağlamak, gençliğin bilinçlenmesinde daha etkin olacağı kanaatindeyim.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.