Yılport Samsunspor ve futbolda sponsorluk
Görsel ve yazılı medyada futbol takımlarının görüntülerini, haberlerini seyredip okurken en çok dikkatimi çeken konulardan birisi de takımların isimlerinin önünde yer alan şirketlerin ya da sponsorlarının adlarının bilerek ya da bilmeyerek puan sıralamalarında, haber konularında, söyleşilerde, maçların özet ve skorlarının verildiği puntolu haberlerde olmaması, kısaltılması oldukça düşündürücü geliyor.
Yılport SAMSUNSPOR’un da veda ettiği TFF Spor Toto 1.Lig’de beş, TFF Spor Toto Süper ligde ise on futbol takımının isminin önünde şirketinin ya da sponsorunun adı resmi olarak 2022-2023 sezonu için yazılmıştır. Samsunsporun da hepimizin bildiği gibi resmi adı YILPORT SAMSUNSPOR’dur.
Futbolun oynanması çok basit bir oyun olması, büyük kitleleri peşinden sürükleyebilmesi, rekabetinin iyi pazarlanması, finansal büyümeyi de beraberinde getirmiştir. Tabiki bu finansal büyüme bazı kulüpler için yolun sonu olmuş ve spor tarihimizde kalarak mahalli liglerden bile adları kaybolmuştur.
Simon KUPER’in 1994 yılında yazdığı ve “kült kitap”a dönüşen “Futbol asla sadece futbol değildir.” Cümlesi aslında her şeyin anahtarı. Futbolda başarılı olmak istiyorsanız finansal açıdan sorunsuz bir kulüp olmanız gerekiyor.
Bu durumda sponsorluklar ve şirketleşme devreye giriyor. Sponsorlarla genelde yapılan sözleşmelere uyan taraf sponsorlar olmakla birlikte kulüplerde, çok sık yönetim değişikliği, ekonomik girdilerde bozulmalar oluşunca sponsor firmalara da gerekli centilmenlikler kulüplerce gösterilmiyor.
Basit bir oyun olarak oynanan futbol, bacasız bir sanayiye artık dönüşmüştür. Yılport Samsunsporun başkanı Yüksel YILDIRIM’da bu zamana kadar kulübe 1,2 milyar TL para harcayarak Samsunsporun önüne Yılport adının yazılması gerektiği konusunda üstüne düşeni fazlası ile yapmıştır.
Herkesin bildiği gibi bu kulüp çok büyük sıkıntılar içinde yeniden doğmuştur. Bu doğum esnasında da hastane masraflarını tek başına Yüksel YILDIRIM karşılamıştır. Büyük taraftarı da takımın yanında yürüyerek başarıda önemli rol oynamıştır.
Spor medyası içinde bulunan herkesin, sponsorlara karşı sorumluluklarını yerine getirmeleri bence önemli bir konudur. Sponsorlar medyada isimlerinin hak ettikleri şekilde yer verilmediğine inanıp yatırımlarından vazgeçmesi halinde, profesyonel liglerimizde toplamda iki üç takım haricinde borç içinde yüzen kulüplere bir darbe de medya vurmuş olur.
Futbol artık basit bir oyun değil.
Görüşmek üzere..
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.