İNTİHARLARA KARŞI ÖNLEM
İntihar, insanın kendi hayatına kendisinin son vermesidir. Böyle bir durumda, iradenin payı vebalin de derecesini belirlemektedir. Allahın yaratmış olduğu cana kıymak, ilahi iradeye muhalefettir ama bu tasarrufun bilerek/bilinçle yapılmış olması lâzımdır. İntihar eden kimse, bir daha geriye gelmediği için, bu tasarruftaki irade payının ne olduğu da bilinmemektedir. İnsan canını veren de almaya yetkili olan da yüce Yaratıcı olduğu için, insanın böylesi bir tasarrufa teşebbüsü bile büyük günahlardandır. Nisa suresi 29.ayette yüce Allah; “….ve kendinizi öldürmeyin. Şüphesiz Allah size karşı çok merhametlidir." buyurmuştur. Bu ilahi mesaj; kişinin kendi canına kıymasının Allah'ın emrine ve tasarrufuna muhalefet olduğunu anlatmaktadır. Peygamberimiz; "Yedi helak edici günahtan uzak durunuz. Bunlar; Allah'a ortak koşmak, bir cana kıymak,……" buyurarak, bir cana kıymanın helâk edici günahlardan olduğunu bildirmiştir.
İntihar edenler dinden çıkmaz, bu nedenle cenaze namazları kılınır. Peygamberimiz intihar eden, kamu malı yiyen, bıçakla kendisini öldüren kimselerin cenaze namazlarını kaldırmamış ama kılınmasını emretmiştir. Kendisinin kıldırmaması, bu eylemin meşrulaşmaması içindir. Böylece, başkalarının bu ve benzeri günahları işlemesinin önüne geçmek amaçlı bir eğitim metodu uygulamış, bu kişilere de bir çeşit dünyevi ceza vermiştir. Beden, insana verilmiş en büyük nimettir ve emanettir. Bu emanetin, ruh bedenden ayrılıncaya kadar korunması gerekmektedir. Ruh ve beden sorunları, fiziki ve dünyevi sıkıntılar nedeniyle bu emanete ihanet edilemez. Dünya imtihan alanı, sıkıntılar ve sorunlar imtihan nedenidir. Bu sıkıntı ve sorunlara karşı takınılacak tavır dünya imtihanının da cevabıdır. Hiçbir şekilde ve nedenle kişi kendi hayatına ve başkasının yaşamına son veremez. Bu durum cehennemi gerektiren büyük günahlardandır.
İntihar nedeni olan bir çok sorun, madde madde yazılabilir. Ancak, hiçbirinde haklılık söz konusu değildir. Allah'ın iradesine muhalefet ve isyan anlamına gelen intihar; elbette ki aklı başında olan insanın yapacağı bir eylem de değildir. Aklı yerinde olmayanlar, yaptıkları eylemden de sorumlu değildir. İntihar edenlerin aklı melekelerinin yerinde olmadığını düşünmekteyiz. Bu nedenle de, yaptıkları eylemin vebalinden muaf tutulacakları kanaatini taşımaktayız. Özgür iradeyle ve aklı başındayken yapılan eylemler değerlendirmeye tabi tutulacaktır. İntihar her ne kadar özgür iradeyle gerçekleşse bile, aklın kontrolünde gerçekleşmiş bir eylem değildir. Bu nedenle de, cehennemi bir karşılığı olmayacaktır. Aksine; kişilerin intiharına neden olan ve önlem almayanlarla, üzerine düşeni yapmayanlar cezai değerlendirmeye tabi tutulacaktır.
Ahiret hayatının nasıl bir süreç olduğunu Kur’ani mesajlardan ve Peygamberi bilgilerden öğrenmekteyiz. İntihar sonucu ölümün de ahiret karşılığının ne olacağını bilemeyiz. Kişinin kendi hayıtına son vermesi anlamına gelen intiharın sürecinde nelerin yaşandığını, aklın ne kadar devrede olduğunu ve nasıl bir ruh dünyasının oluştuğunu bilen yoktur. Bu nedenle de; intihar sonuçlarıyla alakalı olarak kesin ifadeler kullanmak, bu tür olay yaşanan ailelerin canını acıtacaktır. İntihar büyük günahlardandır ama her intiharın bu kapsama girdiği söylenemez. Bu konuda belirleyici olan; intihar sürecinde aklın oranıdır. Akıl baştayken intihar da edilemez.
Esas olan; intiharın günahıyla ilgili söylem geliştirmek değil, intihara neden olan hususların belirlenip, engellenmesi için tedbirler almaktır. İntihara neden olan sorunların ortadan kalkması ve sıkıntıların imtihan vesilesi olduğunun kabullenilmesi bu sorunları en aza indirecektir.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.