GERÇEKLERİ GÖRMEK
Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Demir, ne zaman hakkında bir yazı yazsam, birileri devreye giriyor. Bende her fırsatta da tekrar ediyorum. Ben Mustafa Demir’i 25 yıldır tanırım, siz kişilik olarak benim kadar tanımıyor olabilirsiniz, ben de buna eyvallah derim.
Ama tanımadığınız kişiler için acımasızca eleştiri yapmanız da hiç doğru değil, bu sadece Mustafa Demir için değil, herkes için geçerlidir. Zaten insan olarak en büyük hatamız kişileri yeteri kadar tanımadan, bilmeden, dinlemeden tek taraflı olarak haklarında fikir oluşturmamızdır.
İşin özünde Mustafa Demir’in sevip sevmemenin bir önemi yok, asıl olan görevi gereği Samsun için neler yaptığıdır. Ama bana göre Mustafa Demir iyi bir insan, inanç ve güven konusunda çok güçlü bir insandır. Mustafa Demir in AK Parti geçmişine baktığımızda, 2001 yılında AK Parti kurucu İl Başkanlığı ile görevlendirilmiş, AK Parti nin kurucu il başkanı olarak Samsun’un 17 ilçesinin teşkilatlanmasını yapmış, 3 dönem milletvekili seçilmiş, dönemin en kritik TBMM Komisyon Başkanlıklarında bulunmuş, Samsun a 12 yıl aradan sonra ilk Samsunlu bir bakan olarak atanmış ve Samsun Büyükşehir Belediye Başkanlığına aday adayı bile değilken aday olarak seçilmiş.
Biz Mustafa Demir’i niye konuşuyoruz? Çünkü Samsun'un Büyükşehir Belediye Başkanı.
Biz Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı olarak Mustafa Demir’in neler yaptığına bakmalıyız. En son yazılarım da Büyükşehir Belediyesinin OSB ve Sanayi sitelerini, 2020 yılı içindeki yol çalışmaları ve son bir aylık ilçe ilçe mahalle mahalle yol yapım hizmetlerini yazdım, 2020 yılı hedefi 1.100 km olarak belirleyen belediye, hedefini geçmiş, 1.300 km yol yapmış, gerçek olan budur. Yapılanlar ortada iken, birileri neyin peşinde, bu yapılanları görmezden gelip inkar etmek ile ellerine ne geçeceğini sanıyorlar, takdiri size bırakıyorum.
Başka bir konu da Kurupelit yat limanının doldurulduğunun gündeme getirilmesi, Kurupelit yat limanı yanlış projelendirilme nedeni ile zaten kendi kendini dolduruyor, burada yapılan bu durumu görerek yeniden bir düzenlemenin yapılmasıdır, yani gerçekten işleyecek bir yat limanı çalışmasının başlamasıdır.
Yine son günlerde Tramvay konusu konuşuluyor. Tramvay konusundaki gerçekleri görmezden gelenlerde var. Tramvay şu ana kadar duraklardan 6 dakikada bir geçiyor, yeni düzenleme ile 4 dakikada bir geçmeye başladı. Bu durumda tramvay günde 100 bin ile 120 bin arası yolcu taşıyor. Aslında geçiş süresi 2 dakikaya kadar düşürülebilir. Ama böyle bir durumda tramvayın geçişinin kesiştiği bütün yollarda ulaşım sıkıntıya giriyor.
Bu yüzden 4 dakikada bir geçmesi kesişen yolların trafik akışı için en uygun zaman dilimi olarak belirlenmesidir. Gelelim Kurupelit Taflan hattı ile Tekkeköy Havalimanı hattına, bu konuda da yapılacak en uygun, en iyi, en kısa çalışmalarda bitti. Bu hatlara elektrikli lastik tekerlekli troleybüs sistemi kurulacak.
Yolcu sayısı çalışmasına başlandı. Ayrıca bilinen bir gerçekte Troleybüs işletme maliyeti, tramvaya göre hem daha düşük hem de daha fazla yolcu taşıma imkanı sunuyor olması, bu nedenle Kurupelit ten ve Tekkeköy den aktarma istasyonları ile Taflana ve Havalimanına ulaşım devam edecek.
Bu konudaki planlama ve projelendirme aynı anda hızlı bir şekilde devam ediyorken bu konuyu yok sayarak, sanki yapılmayacakmış gibi göstermeye çalışıp algı oluşturmak isteyenler var. Bunları da takdirlerinize bırakıyorum.
Büyükşehir Belediyesi ile ilgili gerçekleri görmek gerekirse gerçekler bunlardır.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.