İMAM-HATİP OKULLARI VE ATAKUM
Milli Eğitim Bakanlığının son yıllardaki ön plana çıkan önemli tasarruflarından birisi “Proje” adı altında okullar açmasıdır. Bunlar içinden de en dikkate değer bulunanları İmam-Hatip okullarıdır. Vesayet sisteminin büyük ölçüde çöktüğü ve millet gücünün belirleyici olduğunu son dönem siyaset ve bürokrasisi; milletin değerlerini ön plana çıkararak, bunları hizmet alanına ve hizmet ağına dönüştürme gayreti içiresine girmiştir. İlgili Bakanlık, bu konuda belki istenilen ve beklenen başarıyı elde edememiş ve bu nedenle bir takım eleştirilerin konusu haline de gelmiş olabilir. Eğitim konusu hala en çok tartışılan ve istenen kıvama gelmediği konusunda büyük çoğunluğun görüş birliğinde olduğu konu başlıklarındandır. Siyasi iktidarla aynı görüşü paylaşan eğitimcilerden de zaman zaman eğitim konusunda eleştiriler duyulmaktadır. Hissiyat sahibi olan bu eğitimcilerin eleştirilerinin yıkıcı değil tamamlayıcı olduğu ve özlemlerinin en kısa zamanda hayata geçirilmesiyle ilgili beklentiden kaynaklandığı da bilinmektedir. Tüm bu eleştirilere rağmen; Milli Eğitim Bakanlığının ülke sathında hizmete sunduğu imam-hatip okulları ve bunların projeli sistemleri; toplumumuz tarafından takdir edilmiştir.
Proje İmam-hatip okullarını da iki kademede görmekteyiz. Bunlar; her yerleşim biriminde açılmış olan imam-hatip okullarıyla, lokal olarak seçilmiş bölgesel (Proje) imam-hatip okullarıdır. İstanbul’da; Beyoğlu ve Kartal İmam-Hatip okulları bunların başında gelmektedir. Aynı forma ve formata sahip bölgemizde/ilimizde bu tasarruf; Atakum (Proje) Anadolu İmam-Hatip Lisesi ile gerçekleştirilmiştir. Yaklaşık sekiz yıldır eğitim hizmetini veren Atakum Proje Anadolu İmam-Hatip Lisesi; sadece ilimiz Samsun için değil, Karadeniz bölgesinin, hatta ülkemizin gözbebeği okullar arasında ismini duyurmuştur. İngilizce, Arapça, Sosyal bilim, Orta okul, Hafızlık, kız bölümü, erkek bölümü, yatılı kısımları olmak üzere; eğitimde bir külliye hizmeti sunmaktadır. İngilizce ve Arapça sınıflarında öğrencilerin; okuma, dinleme, yazma ve konuşma gibi dilin dört ayrı alanında da çok başarılı bir sonuç elde etmektedirler. Bu tespiti; İngilizce hazırlık okuyan ve şu anda 12.sınıfta olan oğlumuz Yusuf KESMEN ve 11.sınıfta olan Yunus KESMEN’in dil konusundaki başarılarından da biliyorum. Ayrıca, KESMEN TURİZM olarak düzenlediğimiz Kudüs ziyaretinin ayrı ayrı iki programında, sözünü ettiğimiz İmam-Hatip okulundan, aralarında bizim çocuklarımızın da olduğu kız-erkek, Arapça-İngilizce bölümü öğrencilerinin, Filistinli kardeşlerimizle Arapça ve İngilizce olarak yaptıkları konuşmalara ve ikili diyaloglara şahit olduğum için biliyorum.
Sekiz yıl okulun müdürlüğünü yürüten ve çocuklarımızın başarısında, okulun tanıtımında ve Proje İmam-Hatip kavramının ülke sathında karşılık bulmasında önemli gayretleri olan ve şimdi Ahmet-Emine Yeni İmam-Hatip okulunda müdür olan Zahit Köseoğlu hocamızı; bu satırları ifade ederken minnet ve şükranla zikretmek istiyorum. Zahit Köseoğlu ile birlikte, sözünü ettiğimiz okulumuzda müdür yardımcısı olarak görev yapan Fatma AKYOL hocamızın, Zahit hocamızdan sonra okul müdürü olarak atanması biz velileri sevindirmiştir. Beş yıl süreyle aynı okulun müdür yardımcılığını yürütmüş olması nedeniyle, okulla ilgili zihni bir arşive de sahip olan Fatma AKYOL hocamızın; başarılı olacağına inanıyoruz. Bayan bir hocamızın, böylesi önemli ve başarı çıtası yüksek bir okulda idareci olması; çok anlamlıdır. Ülkemizdeki birkaç imam-hatip okulunun idarecisinin bayan olduğunu biliyoruz ama bunlar arasında Atakum Proje İmam-Hatip okulu formunda olan bir veya iki okulda müdür; bayan hocalarımızdandır. Bunun bir tanesi de Fatma AKYOL hocamızdır. Yüksek puanlarla girilen, İngilizce ve Arapça dilinin öğrenilmesini de sağlayan Atakum (Proje) Anadolu İmam-Hatip okulu; ilimiz, bölgemiz ve ülkemiz için önemli bir fırsattır. Çocuklarımızın yetişmesinde büyük emekleri olan öğretmenlerimizle, okulun yükünü çeken müdürlerimize şükranlarımızı sunar, başarılar dileriz.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.